Dimecres, 5 d'octubre de 2022 - Edició 1531
La República

Élite Taxi demana una reunió “urgent” amb el Govern pel nou decret per regular els VTC

ACN Barcelona – Élite Taxi ha demanat una reunió “urgent” amb el Govern perquè l’executiu els doni explicacions sobre el nou decret que prepara per regular els trajectes urbans de […]

Agències 27/06/2022

ACN Barcelona – Élite Taxi ha demanat una reunió “urgent” amb el Govern perquè l’executiu els doni explicacions sobre el nou decret que prepara per regular els trajectes urbans de les VTC. El portaveu de l’entitat, Tito Álvarez, que ha considerat “una manca de respecte” haver-se assabentat del tema pels mitjans de comunicació, ha alertat que “si la línia del decret llei és la que s’està dient i no hi ha cap restricció ni limitació quantitativa” dels VTC, “sortirem al carrer i molt aviat”. Álvarez ha exigit la trobada “per a aquesta mateixa setmana”, i ha advertit que, si no, “la gent sortirà al carrer i ens plantarem a la Gran Via”. “Aquí no permetrem el que està passant a Madrid de cap de les maneres”, ha assegurat el portaveu de la formació.

Álvarez ha celebrat que el decret reculli accions contra un ús suposadament fraudulent de les assegurances al sector de la VTC -segons ell se’n fan servir de vehicles de lloguer sense conductor per no passar la ITV quan els toca, un fet que ha definit com “un frau de llei com un castell”- però ha lamentat que amb això no n’hi ha prou per combatre el que el sector considera una competència deslleial.

Cal recordar que el nou decret que prepara el Departament de la Vicepresidència i Polítiques Digitals i Territori es preveu que tingui una vigència de dos anys prorrogables a dos anys més, a l’espera que es resolguin les causes judicials obertes sobre la precontractació i la proporció fixada d’una VTC per a cada 30 taxis.

Entre les novetats que incorporarà, hi ha el requisit que els conductors tinguin carnet d’un any d’antiguitat com a mínim. A més, es continuarà donant la possibilitat als ens locals perquè incloguin més requisits com algun tipus de formació específica.

La intenció de la Generalitat és que l’activitat dels vehicles de lloguer amb conductor quedi regulada a través d’una llei però abans cal que els tribunals es pronunciïn sobre les diferents causes judicials obertes.

Una d’elles fa referència al període de contractació, que a Catalunya està establert en 15 minuts tot i que en el cas de l’AMB el va arribar a elevar a una hora. La mesura, però, va ser tombada pel TSJC per un defecte de forma ja que es va tramitar com a ordenança.

El Tribunal Suprem encara ha de resoldre sobre aquesta qüestió a partir de recursos interposats en altres punts de l’Estat.