ACN Brussel·les – El Tribunal Penal Internacional ha emès aquest dimarts dues ordres de detenció contra els oficials militars russos Sergei Ivanovich Kobylash i Viktor Kinolayevich Sokolov com a responsables de suposats crims de guerra i contra la humanitat per bombardejos contra objectius civils a Ucraïna. En l’ordre, el Tribunal Penal Internacional apunta que hi ha “raons fonamentades” per pensar que els dos oficials militars russos són “responsables de bombardejos perpetrats per forces sota el seu control contra infraestructures elèctriques a Ucraïna” com a mínim des del 10 d’octubre del 22 fins almenys el 9 de març del 2023.
“En aquest període de temps, va haver-hi una suposada campanya de bombardejos contra diverses plantes elèctriques i subestacions que van ser perpetrades per forces armades russes en diversos llocs d’Ucraïna”, diu el Tribunal Penal Internacional, que remarca que també hi ha “raons fonamentades” per considerar que els reclamats han comès crims contra la humanitat que han causat “intencionadament gran patiment” i “greus danys físics i mentals”.
El tribunal posa així ara el focus sobre els dos oficials militars després que ja ordenés fa un any la detenció del president rus, Vladímir Putin, per la deportació de nens ucraïnesos.



