Divendres, 25 de juny de 2021 - Edició 1065
La República

El trànsit es “normalitza” a la C-13 entre Rialp i Llavorsí, on s’hi dona pas alternatiu després de les esllavissades

ACN Llavorsí.-La circulació de vehicles pel punt de la carretera C-13 on s’hi dona pas alternatiu des d’aquest diumenge al migdia, després que diverses esllavissades de roques obliguessin a tallar […]

Avatar
Agències 30/12/2019

ACN Llavorsí.-La circulació de vehicles pel punt de la carretera C-13 on s’hi dona pas alternatiu des d’aquest diumenge al migdia, després que diverses esllavissades de roques obliguessin a tallar la via divendres al vespre entre Rialp i Llavorsí (Pallars Sobirà), s’efectua amb relativa “normalitat” aquest dilluns, ja que no s’hi registren retencions importants de trànsit. Un cop habilitat aquest carril, els operaris estan duent a terme tasques de desbrossament al talús on es van produir els despreniments. Aquesta zona s’ha observat amb l’ajuda de drons, el que permetrà fer una valoració més acurada sobre l’actuació que cal dur-hi a terme, sense que de moment es pugui concretar el seu termini d’execució.

La delegada del Govern a l’Alt Pirineu i Aran, Rosa Amorós, ha explicat que els treballs per consolidar la muntanya on aquest divendres es van produir diversos despreniments que van obligar a tallar la carretera C-13 entre Rialp i Llavorsí es duran a terme “el més de pressa que es pugui”. En aquest sentit, ha indicat que aquesta serà una qüestió a tractar en la reunió que els alcaldes i el Consell Comarcal del Pallars Sobirà han demanat a l’executiu per tal de trobar-se en el marc de la comissió bilateral de relació directa que hi ha entre les diverses administracions.Amorós ha destacat la importància que té el sector turístic a la comarca i ha reconegut que amb aquest incident “s’ha posat en evidència” la necessitat de destinar més recursos econòmics a les infraestructures d’aquest territori. Tot i això, ha explicat que al lloc on s’han registrat les esllavissades es podrà dur a terme una actuació molt concreta, ja que, l’observació amb drons de tota la zona permet fer una avaluació més acurada sobre l’estat del terreny i detectar quins són els punts més “vulnerables”; una acció que també veu necessària en altres punts de la mateixa via i d’altres carreteres que passen pel Pirineu.