Edició 2095

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de abril del 2024
Edició 2095

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de abril del 2024

El trajecte entre Madrid i Barcelona va ser el més demandat el 2018, amb més de quatre milions de viatgers

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-El trajecte de tren entre Madrid i Barcelona va ser el més demandat el 2018, amb gairebé 4,3 milions de viatgers i un creixement del 3,4%, segons l’informe de supervisió del mercat de transport ferroviari 2018 elaborat per la Comissió Nacional dels Mercats i de la Competència (CNMC). Els serveis de rodalies d’Espanya van desplaçar 440,6 milions de viatgers, amb un creixement del 4% respecte a 2017, i van concentrar el 87% del total de viatgers de l’any. Madrid i Barcelona concentren el 84,3% del total de viatgers. Madrid va tenir 255,3 milions de viatgers el 2018, un increment del 5,7% respecte a l’any anterior. Barcelona, en canvi, va experimentar una “desacceleració important”, amb un creixement del nombre de viatgers del 2,4% i 116,2 milions de viatgers.

En total, el nombre de passatgers de tren va créixer un 3,9% el 2018, fins a arribar a 507 milions. Els ingressos per cànons associats a l’ús de la infraestructura també van augmentar. L’ús de la xarxa ferroviària va generar a ADIF i ADIF Alta Velocitat una facturació de 1.226 milions d’euros, un augment del 32,1% respecte a 2017. Els gestors van destinar 1.220 milions a la inversió en noves infraestructures. En concret, el 92% dels fons van estar destinats a la xarxa d’alta velocitat.El transport de mercaderies, els tràfics de curt recorregut més rellevants es donen en les demarcacions de Barcelona i Tarragona, seguits d’Astúries i A Coruña. En aquestes comunitats, les principals mercaderies transportades són el carbó i els productes siderúrgics, mentre que a Catalunya predominen els productes químics i l’automoció.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió