Edició 2099

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 24 de abril del 2024
Edició 2099

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 24 de abril del 2024

El TNC porta ‘Terra Baixa’ a Brussel·les, convertint-la en la primera obra teatral catalana representada a l’estranger

|

- Publicitat -

ACN Brussel·les – El Teatre Nacional de Catalunya (TNC) ha iniciat la gira internacional que portarà el clàssic ‘Terra Baixa’ a diverses ciutats europees, convertint-la en la primera obra dramaturga catalana i representada en català que es pot veure a l’estranger. La primera funció ha tingut lloc aquest divendres al teatre flamenc KVS, a Brussel·les, mentre que al mes de juny arribarà a Porto i Nova Orleans (França). La directora artística del TNC, Carme Portaceli, veu la fita com “un primer pas” per obrir-se a l’exterior i donar a conèixer la cultura catalana arreu del continent. “Aspirem a mirar-nos cara a cara amb els teatres europeus, perquè ens interessa Europa, creiem en Europa i perquè creiem que podem estar a la seva alçada”, ha apuntat.

En declaracions a l’ACN, Portaceli ha subratllat la importància d’exportar la cultura catalana arreu d’Europa i ha posat en valor les col·laboracions que està tancant el TNC amb altres teatres europeus. “És molt rellevant per a la nostra cultura; […] volem que el nostre repertori també es converteixi en un clàssic universal i es porti a l’exterior de la mateixa manera com es fa amb Shakespeare”, ha comentat.

Publicitat

La directora artística del TNC ha reconegut que afronta l’estrena a Brussel·les “amb molta il·lusió” i ha destacat el valor històric de l’obra. “Té un component emocional molt gran; expliquem la història de Barcelona i Catalunya d’aquell moment i els problemes que hi havia, que eren els mateixos que succeïen a tot Europa”, ha assenyalat.

Alhora, Portaceli ha reivindicat la readaptació que ha fet el TNC del clàssic d’Àngel Guimerà, que l’ha convertit en un thriller sobre la lluita entre classes sota una mirada contemporània i hi ha introduït dos nous personatges. “En ple segle XXI hem de tenir la possibilitat de fer lectures; jo no puc mirar igual a la Marta -la protagonista de l’obra- després de la revolució feminista o després del ‘Me too'”, ha defensat, reiterant la importància de “revisitar tots els clàssics” des d’un punt de vista “honest”.

<strong>Una jornada carregada d’actes</strong>

Més enllà de la representació de l’obra de Guimerà, el teatre KVS ha acollit una sèrie d’actes organitzats per l’Institut Ramon Llull -sota el nom ‘Brussel·les + Barcelona, ciutats del futur’-per debatre i aprofundir en la diversitat cultural de Barcelona i Brussel·les i els reptes que tenen les dues ciutats de cara al futur.

Al llarg de la tarda, el teatre ha acollit tres taules rodones on s’ha parlat sobre multilingüisme, identitat i creació de teatre. Els panells han comptat amb la participació de personalitats com el director artístic del Festival GREC, Francesc Casadesús; la directora artística del Mercat de les Flors, Àngels Magarit; el director de la Sala Beckett, Victor Muñoz, o la directora de teatre Ester Nadal, entre d’altres.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió