Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024
Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024

El teatre KVS de Brussel·les porta fins al TNC ‘Bovary’, l’adaptació “radical” però “fidel” de l’obra de Flaubert

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El teatre KVS de Brussel·les porta fins a la sala gran del TNC ‘Bovary’, una adaptació teatral “radical” però “fidel” de la cèlebre novel·la de Gustave Flaubert, ‘Madame Bovary’, amb text de Michael De Cock i direcció de Carme Portaceli. Després de fer gira per diverses ciutats europees, el públic català podria veure aquest dissabte i diumenge, en dues úniques funcions en flamenc, el segon treball dels dos creadors, que ja van unir-se en el projecte ‘Mrs. Dalloway’ el 2019. En aquest cas, tornen a deconstruir una de les grans icones femenines de la literatura contemporània, en una gran producció que equipara el pes dels dos grans protagonistes, Emma i Charles Bovary, i on s’hi incorpora una soprano.

L’adaptació de l’obra pivota sobre els dos personatges principals, el matrimoni Bovary, a partir del monòleg interior d’ella. Així, tot i que hi ha els dos protagonistes a escena, és a través del seu cap i la seva mirada que es desplega la història. “No perquè l’expliqui sinó perquè la mostra amb una manera particular de narrar la història amb flashbacks”, ha especificat el responsable del text en la roda de premsa de presentació aquest dijous.

Publicitat

De fet, la primera paraula que es menciona a l’obra és el desig: “m’encanta i és el q em destruirà”, parafraseja la protagonista a mode de tragèdia grega, en què des del principi s’anuncia allò que passarà.

Segons Portaceli, tant l’Emma com el Charles són víctimes d’una situació i una època concretes. Així, considera que ella viu aïllada del món esperant algú que la salvi i acaba morint-se d’avorriment. “És una noia jove i plena de vida que sent la necessitat de buscar la felicitat a través de l’únic que coneix, l’amor, que creu que és el que la salvarà.

En aquest sentit, i parafrasejant Simone de Beauvoir, la directora ha assegurat que “mentre una dona pugui estimar no amb la seva feblesa sinó amb la força, no a través de la humiliació sinó de la reafirmació, l’amor no serà per ella com pels homes una font de vida sinó un perill mortal”. “Ella acaba cavant la seva pròpia tomba buscant salvar-se per la via de l’amor”, ha opinat.

Amb tot, Portaceli està convençuda que és ell qui empeny Madame Bovary als “braços d’altres homes” i, en aquest sentit, es trasllada a l’escena fent que sigui ella la que manté la tradició a través del vestuari, malgrat que sigui precisament l’Emma el que vulgui trencar els clixés.

Per als seus creadors, l’espectacle compta amb una interpretació “molt corporal”, amb intèrprets molt coneguts al país, Maaike Neuville i Koen De Sutter. En paral·lel, s’hi incorpora una soprano, a imatge de Lucia di Lammermoor, de Donizetti, que estableix un “joc” amb la protagonista.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió