El TC ajorna a dilluns el ple per decidir sobre el recurs del PP contra la reforma del sistema d’elecció de magistrats

|

- Publicitat -

ACN Madrid – El Tribunal Constitucional (TC) ha ajornat a dilluns el ple que ha de decidir sobre el recurs d’empara del PP contra la modificació del sistema d’elecció dels seus magistrats inclosa en la reforma del Codi Penal que es debatrà aquest dijous a la tarda al Congrés. La nova trobada serà dilluns 19 de desembre a les 10 hores. L’ajornament es fa a petició dels cinc magistrats progressistes del TC que ho han demanat al president del Constitucional, Pedro González-Trevijano, al·legant que necessiten més temps per estudiar l’afer.

En un escrit signat per Juan Antonio Xiol, Cándido Conde-Pumpido, María Luisa Balaguer, Ramón Sáez i Inmaculada Montalbán, aquests magistrats al·leguen la “impossibilitat” de “poder participar en la deliberació i votació” aquest dijous perquè els ha mancat el “temps indispensable” per poder analitzar-ho.

Publicitat

Els cinc magistrats ho justifiquen per la documentació aportada, “la complexitat de la qüestió que planteja el recurs i la rellevància de la decisió, i dels escrits que han estat presentats al llarg d’aquest matí”, en referència als de PSOE, Unides Podem i Vox.

El ple d’aquest dijous havia d’arrencar a les 10 h i finalment ho ha fet a les 13 h a petició també d’alguns magistrats. Sobre la taula tenien decidir l’admissió a tràmit del recurs d’empara del PP i la sol·licitud de cautelaríssimes del PP, que demanava suspendre l’acord que en el text de la reforma les dues esmenes relacionades amb el sistema d’elecció dels nous membres del mateix Tribunal Constitucional que ha de designar el CGPJ.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió