Dimecres, 28 de juliol de 2021 - Edició 1098
La República

El Síndic retreu al Manyanet de Sant Andreu “mancances” en l’acompanyament a la família de la menor que es va suïcidar

ACN Barcelona.-El Síndic de Greuges ha retret a l’escola Jesús, Maria i Josep de Barcelona, coneguda com a Manyanet de Sant Andreu, “mancances” en l’acompanyament tant a la família com […]

Avatar
Agències 16/06/2021

ACN Barcelona.-El Síndic de Greuges ha retret a l’escola Jesús, Maria i Josep de Barcelona, coneguda com a Manyanet de Sant Andreu, “mancances” en l’acompanyament tant a la família com als companys de al menor que es va suïcidar. El Síndic ha obert una investigació sobre l’actuació del centre després de rebre una denúncia pe part de la família de la jove, amb qui s’ha reunit recentment. A l’espera de les investigacions pertinents, ha apuntat que s’observen “mancances” en l’acompanyament a al família per part del centre davant d’una situació tan dolorosa i també en l’actuació per l’atenció psicològica als alumne que van perdre una companya al maig.

La família va informar el Síndic que la família havia plantejat a l’escola situacions d’assetjament i de tracte inadequat en el passat, així com altres circumstàncies que analitzarà a fons. La família ja havia denunciat el cas prèviament al Departament d’Educació, al Consorci d’Educació de Barcelona i als Mossos d’Esquadra, que investiguen el cas. El Síndic s’ha adreçat a tots ells per demanar la informació pertinent.En línies generals, ha alertat que hi ha mançanes amb el desplegament part dels centres educatius de mesures de prevenció, detecció i intervenció davant de situacions d’assetjament o abús. Entre aquestes ha mencionat l’opacitat, la manca de transparència o l’escassa informació a la família de les actuacions que emprèn l’escola des de l’inici de l’activació dels protocols.Per això, ha constatat la necessitat que els centres educatius actuïn de manera coordinada envers qualsevol senyal de sospita. Ha demanat també supervisar dinàmiques escolars que representen maltractament institucional o abús de poder per haver obviat l’escolta d’alumnat i famílies o limitat o dificultat els canals de participació d’alumnat i famílies amb l’escola davant de signes de patiment de l’alumnat.El centre defensa l’actuació dels professorsEl centre va penjar fa uns dies un missatge a les xarxes socials on rebutjava els “atacs ‘ad hominem'” cap alguns mestres i professors de l’escola. Defensava que tots ells havien actaut d’acord amb el projecte del centre i amb tot allò que fa referència a la gestió de conflictes, on asseguren que el rol del professorat ha estat “acompanyar i protegir totes les parts”.En el missatge recorda que l’escola disposa de canals de comunicació no expressar o denunciar tot allò que es consideri lesiu per als infants i joves.