Dimarts, 15 de juny de 2021 - Edició 1055
La República

El Síndic constata que nombroses escoles han enviat missatges de dissuasió del retorn dels alumnes

ACN Barcelona.-El Síndic de Greuges, Rafael Ribó, ha constatat que “nombrosos” centres educatius han transmès a les famílies missatges “de dissuasió” del retorn dels alumnes aquestes setmanes. En aquest sentit, […]

Avatar
Agències 12/06/2020

ACN Barcelona.-El Síndic de Greuges, Rafael Ribó, ha constatat que “nombrosos” centres educatius han transmès a les famílies missatges “de dissuasió” del retorn dels alumnes aquestes setmanes. En aquest sentit, el Síndic destaca que en alguns casos no s’aprofiti “activament” la possibilitat de desenvolupar un treball socioeducatiu presencial amb l’alumnat que presenta més necessitats educatives, tant a primària com a secundària, abans que acabi el curs i després de mesos de confinament. A través de queixes rebudes i actuacions desenvolupades, la institució destaca la “gran disparitat de respostes” dels centres a l’hora d’organitzar la reobertura i davant d’això demana que tots els equipaments educatius compleixin amb els criteris.

Segons exposa, mentre molts centres han limitat l’obertura només a l’alumnat que finalitza l’etapa, per a algun dia concret, o per fer alguna tutoria amb cita prèvia, altres centres han organitzat, a banda de les activitats de tutoria i per a l’alumnat que finalitza etapa, algunes activitats presencials i fins i tot serveis per a l’acollida de l’alumnat amb necessitats de conciliació de la vida laboral i familiar.Davant de la disparitat de plans i els casos en què s’han enviat missatges de dissuasió a les famílies, el Síndic recorda que l’educació “és un dret fonamental que ha de ser garantit i protegit”. En aquest sentit, manifesta que les diferències entre centres van més enllà de l’autonomia de centre “quan suposen o generen desigualtats educatives per als alumnes”. A criteri del defensor, les condicions establertes per les autoritats sanitàries oferien “marge” per promoure una intervenció socioeducativa “més activa del que molts centres han desenvolupat”, en benefici dels alumnes amb més necessitats educatives. Així, el Síndic recorda que l’escola és una institució “central” per garantir aspectes com ara la socialització o la igualtat d’oportunitats.En el comunicat, també remarca que “la gran majoria del professorat ha fet un esforç important durant els mesos de confinament per reinventar-se i garantir el desenvolupament de l’activitat lectiva de manera telemàtica a l’alumnat”.