Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024
Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024

El servei a domicili i el canvi d’hàbits de compra als pobles petits augmenta les vendes de les botigues de proximitat

|

- Publicitat -

ACN Alcanó.-El confinament de la població com a mesura per frenar la propagació del coronavirus ha fet que molts ciutadans hagin hagut de canviar els seus hàbits a l’hora de fer la compra, ja sigui en volum, freqüència o en optar per anar als establiments més pròxims a les llars. On ja fa dies que noten aquests canvis i també un augment en les vendes és a llocs petits, com a l’agrobotiga que Fruits de Ponent té a Alcanó (Segrià). És l’únic comerç d’alimentació que hi ha al municipi i, a més de garantir els productes de primera necessitat, durant el confinament també ofereix servei a domicili als veïns que ho demanen, majoritàriament gent gran. La secció de crèdit del grup cooperatiu també ofereix el servei per dispensar diners en efectiu als socis.

El municipi d’Alcanó té 235 habitants i es troba a només 15 quilòmetres de Lleida, una proximitat que fa que molts dels seus veïns es desplacin de forma habitual a fer la compra a la ciutat. Arran del confinament, però, la majoria d’aquests veïns han optat per no sortir del poble i anar a comprar a l’agrobotiga, l’únic establiment de queviures del municipi. De fet, des de l’inici de l’estat d’alarma els responsables de l’establiment han notat un augment de les vendes, concretament en productes bàsics com aigua, farina o sucre, així com plàtans, enciam i lleixiu. En especial, l’agrobotiga ofereix fruites i verdures del mateix grup cooperatiu i d’altres cooperatives, encara que també ven carns, productes làctics i de neteja.A banda d’oferir “un servei de primera necessitat” durant el confinament, el director general de Fruits de Ponent, Josep Presseguer, també ha destacat la “labor social” de l’agrobotiga, ja que, segons ha explicat, és l’única que hi ha en un “poble petit i de ruralitat extrema” com és Alcanó. “No la podem tancar de cap de les maneres”, ha assegurat. Com a mesures de seguretat per prevenir possibles contagis del virus, l’establiment obre en horari de matí i limita l’entrada dels clients a una persona a la vegada. Així mateix, també ha posat en marxa un servei d’entrega de comandes a domicili pels veïns que ho sol·licitin. “En general ho han demanat gent gran però també gent jove que es troba en situació de confinament o que no vol sortir”, ha indicat Presseguer. Els encarregats de la tenda s’encarreguen d’atendre les trucades, preparar les cistelles i posteriorment repartir-les a les diferents cases del municipi, sempre guardant les distàncies de seguretat i mantenint el mínim contacte. De fet, als socis de la cooperativa no se’ls hi cobra la compra al moment de l’entrega sinó que se’ls hi resta directament del compte bancari. També hi ha veïns que opten per deixar els diners preparats en una bossa a la porta de casa seva.En aquest sentit, una de les veïnes d’Alcanó, Lourdes Nogués, ha indicat que el servei a domicili de l’agrobotiga la fa sentir “més segura” i “més ben protegida”, ja que durant aquests dies intenta sortir de casa “el mínim” i el temps que té l’aprofita per confeccionar bates per donar-les als centres sanitaris. També ha afegit que utilitza el servei un cop per setmana per fer la compra “gran” encara que si necessita algun producte durant la setmana el va comprar directament a la botiga. “Aquest servei és perfecte i estem molt ben assistits”, ha assegurat Nogués.El grup cooperatiu no només ofereix el servei a domicili a l’agrobotiga sinó que també ho fa a la seva secció de crèdit, ja que en aquests moments la gent no pot anar a la seu a fer els tràmits habituals. “Actuem una mica com a caixer automàtic personal”, ha dit Presseguer. D’aquesta manera, els veïns que tenen la necessitat de disposar de diner en efectiu, també se’ls hi fa arribar a casa amb la mateixa comanda de la botiga o a part.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió