Diumenge, 1 d'agost de 2021 - Edició 1102
La República

El SEPC reclama flexibilitzar els criteris de beques i poder anul·lar la matrícula del període lectiu del confinament

ACN Barcelona.-El Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC) ha reclamat flexibilitzar els criteris de beques i que es pugui anul·la la matrícula del període lectiu del confinament amb el retorn […]

Avatar
Agències 14/04/2020

ACN Barcelona.-El Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC) ha reclamat flexibilitzar els criteris de beques i que es pugui anul·la la matrícula del període lectiu del confinament amb el retorn del preu dels crèdits. Demanen també que no hi hagi un recàrrec per segona matrícula en els crèdits impartits des del tancament presencial de les universitats, ja que preveuen una davallada de les qualificacions, que es reforcin les beques d’emergència i que es replantegin i flexibilitzin els criteris acadèmics per a les beques del proper curs prioritzant els socioeconòmics. Els universitaris han afirmat que no tothom pot seguir la formació virtual igual i per això volen que es readaptin els plans docents i es pugui decidir el mètode d’avaluació.

El SEPC ha reconegut que la crisi del coronavirus ha agafat tothom desprevingut però ha afegit que “això no és cap excusa sinó un motiu més per continuar treballar sense descans”. “No deixem cap estudiant enrere”, ha reclamat. El sindicat ha reconegut també la tasca de professorat i personal d’administració i serveis. En base als dubtes i situacions exposades pels estudiants al SEPC, aquest conclou que el rerefons és que “no tothom està podent afrontar la docència telemàtica de la mateixa forma, com si res no hagués passat”. “Hem de triar: o tothom o ningú”, ha sintetitzat el sindicat. En aquest sentit, ha considerat “imprescindible” readaptar els plans docents tenint en compte la situació actual i que la matèria avaluable “estigui en consonància amb les hores d’aprenentatge autònom estipulades per crèdit”. En aquest sentit, ha demanat que les classes virtuals no siguin obligatòries i que l’avaluació continuada no comporti una sobrecàrrega de feina. A més, han demanat que totes les universitats disposin de mètodes alternatius a l’avaluació continuada i que tots els estudiants que ho desitgin es puguin acollir “sense que això suposi en cap cas un increment en la dificultat de l’assignatura”.