Divendres, 23 de juliol de 2021 - Edició 1093
La República

El sector turístic gironí preveu un 2021 “complicat” però “amb signes de recuperació”

ACN Lloret de Mar.-El sector turístic preveu que l’any que ve, el 2021 serà “complicat” a causa de la pandèmia i les mesures de contenció que hi haurà. El president […]

Avatar
Agències 10/12/2020

ACN Lloret de Mar.-El sector turístic preveu que l’any que ve, el 2021 serà “complicat” a causa de la pandèmia i les mesures de contenció que hi haurà. El president de la Taula Gironina de Turisme, Jordi Martí, ha assegurat que les previsions no són bones durant el primer semestre, però sí que milloraran de cara a la segona meitat d’any. Per això ha augurat que tancaran el 2021 “amb signes de recuperació”. Martí ho ha detallat aquest dijous durant la clausura dels debats que s’han fet aquest 2020 per repensar el destí turístic de Girona. A banda dels efectes de la pandèmia, Martí ha remarcat que cal millorar la connectivitat de la demarcació. “Les connexions són dolentes”, ha afegit el president.

Mentre el sector de l’hostaleria es prepara per tancar un any per oblidar, els empresaris ja comencen a preveure com serà el 2021. De moment, segons la Taula Gironina de Turisme, Jordi Martí, hi haurà un primer semestre “complicat” pels efectes de la crisi sanitària i les restriccions. Tot i així, Martí ha avançat que els fluxes indiquen l’inici de la temporada d’estiu a la Setmana Santa.En aquest sentit, el president de la taula ha recordat que el sector té “l’oferta a punt per activar-se” en qualsevol moment, però caldrà esperar les mesures que s’imposin des de les diferents administracions.Per altra banda, Jordi Martí s’ha mostrat optimista amb l’inici de la campanya de vacunació. Malgrat que creu que serà una mesura “lenta”, el fet que comenci a implementar-se a primers d’any i que alguns països com el Regne Unit ja l’estigui administrant a la població permetrà “avançar força” durant el 2021. Per això creu que podrien tancar el 2021 “amb alguna sorpresa positiva” i preveu arribar a finals d’any “amb signes de recuperació”.Tot i així, el president de la Taula Gironina de Turisme ha retret a les administracions que no hagin anat a la una en aquesta pandèmia i que, fins i tot, falti “coordinació” entre els departaments del propi Govern. Per això creu que han trobat a faltar “transversalitat” en la presa de decisions, ja que considera que s’han prioritzat àrees com Salut i Economia. Per contra ha lamentat que el Departament d’Empresa i la Direcció General de Turisme havia de “picar a la porta perquè ens tinguessin en compte”.Millores en la connectivitatJordi Martí ha fet aquestes declaracions durant la clausura del conjunt de debats que s’han fet al llarg d’aquest 2020 per repensar el model turístic al territori gironí. En aquest sentit, Martí ha apuntat que una de les principals conclusions que han extret els experts que hi han participat és la millora en la connectivitat de la demarcació. “Les connexions són dolentes”, ha detallat Jordi Martí, “especialment a les zones de muntanya”.Per això han demanat una aposta més decidida pel transport públic dins de la demarcació per afavorir la mobilitat de turistes. Per altra banda, també han demanat més vols a l’aeroport de Girona i han criticat que la política aeroportuària se centri en omplir les pistes del Prat, descuidant la resta del territori.Tot i això, el sector turístic ha remarcat la importància de pensar en clau ambiental. En aquest sentit, la taula també ha recomanat als empresaris que tendeixin a les edificacions més sostenibles. Malgrat tot, el sector coincideix en valorar positivament algunes de les inversions fetes com ara les vies verdes que incentiven un tipus de turisme actiu i verd.Un dels reptes que s’ha plantejat en les conclusions del debat és la necessitat de desestacionalitzar el turisme. Es tracta d’un objectiu recorrent per a moltes destinacions, però ara es fixen l’objectiu de promocionar el territori gironí a nous mercats i segments turístics que impliquin les estades fora dels mesos d’estiu. En aquest sentit, creuen que el big data i la digitalització permetran promocionar el territori a mercats propers de forma instantània.