Dilluns, 27 de setembre de 2021 - Edició 1159
La República

El sector de la perfumeria preveu un descens de la facturació del 6,2% el 2020

ACN Barcelona.-El sector de la perfumeria i la higiene tancarà l’any amb un descens de la facturació del 6,2% i serà l’única categoria del gran consum que tindrà xifres negatives […]

Avatar
Agències 11/11/2020

ACN Barcelona.-El sector de la perfumeria i la higiene tancarà l’any amb un descens de la facturació del 6,2% i serà l’única categoria del gran consum que tindrà xifres negatives el 2020, segons les dades presentades per la consultora IRI en una jornada organitzada per l’Associació de Fabricants i Distribuïdors (AECOC). Un dels principals motius que explica aquesta caiguda és el tancament dels establiments especialitzats durant els mesos del confinament. Abans de l’inici de la pandèmia, el canal especialista de perfumeria tenia un pes del 51,3% sobre les vendes del sector. Actualment, la incidència és del 39%. A aquest factor s’hi suma un canvi en el comportament del consumidor, que ha tingut un efecte “decisiu” en la reducció de vendes.

Totes les categories de producte han presentat una caiguda del volum d’ingressos, excepte en els casos dels productes corporals, que han crescut un 7,2% impulsats per l’augment del consum de sabons. La facturació dels productes de cosmètica decorativa han caigut un 36,2%; les cremes i altres productes solars, un 26,4%, i les colònies i els perfums, un 24,9%.”Les dades reflecteixen que estan patint totes les categories relacionades amb el gaudi, mentre que creixen aquelles que tenen a veure amb la higiene i la professionalització de la neteja de la llar, com sabons, productes desinfectants, mascaretes i productes de coloració capil·lar”, ha resumit el director general d’IRI, Fernando Zaldívar.La “forçada” caiguda de la vida social i la necessitat d’estalvi de la població també han impactat en el sector. El 24,5% dels consumidors ha reconegut que passa més temps a casa i, per tant, s’arregla menys. Un altre 15,5% assegura que ha hagut de reduir les despeses en perfumeria i cosmètica, segons les conclusions de l’informe AECOC Shopperview i 40 dB sobre l’impacte de la crisi en els hàbits de consum. El coronavirus també ha condicionat les visites dels consumidors als centres especialitzats. De fet, el 22% d’aquests evita anar a perruqueries o centres d’estètica, sigui per la por al contagi o per reduir les despeses.Més enllà de la caiguda de vendes, el sector ha experimentat forts creixements en el canal en línia, amb pics de creixement per sobre del 240% durant la desescalada i amb un índex positiu del 54% anual al setembre. El 66,2% dels enquestats considera que mantenir una imatge cuidada continua sent important, i el 60,4% afirma que segueix tenint una rutina diària de cura personal. La sostenibilitat i l’ús de productes naturals continuen sent factors molt rellevants en la decisió de compra dels consumidors i un 82% dels compradors continua considerant important trobar nous productes. “La innovació, la qualitat i els productes naturals seran eixos claus per a l’èxit de les marques”, ha explicat la gerent de l’àrea d’estratègia comercial i màrqueting d’AECOC, Rosario Pedrosa.