ACN Madrid.-El sector de la moto ha tancat l’any amb una caiguda de les matriculacions del 9,2% interanual pel tancament del mercat durant els dos mesos de confinament a la primavera i l’impacte de la segona onada a la tardor. Tot i això, ha estat el segment de l’automoció amb una menor caiguda i ha augmentat la seva quota de mercat fins al 13%. Per al 2021, l’Associació Nacional d’Empreses del Sector de Dues Rodes (ANESDOR) preveu augmentar el nombre d’entregues un 6,8%. Previsiblement, el segment amb un major increment el 2021 serà el de les motocicletes de cilindrada mitjana i alta, amb un augment estimat del nombre d’entregues del 10,4%. En aquest context, l’associació ha demanat a les administracions donar continuïtat als plans RENOVE i MOVES.
L’associació ha valorat aquests plans com estratègies útils i de gran valor per al sector, però ha afirmat que només tindran èxit si s’estableixen a mitjà i llarg termini i permeten, tant a la societat com a les marques, interioritzar-ho de manera “efectiva”. Així mateix, l’associació ha demanat a l’administració la creació d’una nova etiqueta per a les noves motos Euro5 o que se les inclogui en l’ECO, ja que ha assegurat que els nivells d’emissió d’aquests vehicles són inferiors a la mitjana dels turismes inclosos en l’etiqueta ECO. ANESDOR també ha reclamat a les administracions acompanyar els compromisos de sostenibilitat mediambiental en la mobilitat de l’Acord Verd Europeu. Per renovar el parc espanyol, l’entitat ha proposat eliminar l’impost de matriculació i traslladar-lo al de circulació, mantenint la neutralitat fiscal.