Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

El sector carni català busca obrir-se a nous mercats internacionals a la tercera edició del ‘Meat Business Forum’

|

- Publicitat -

ACN L’Hospitalet de Llobregat.-L’Hospitalet de Llobregat acull fins demà dimecres la tercera edició del ‘Meat Business Forum’, un espai de trobada d’empreses catalanes del sector carni i un centenar de compradors de 28 països extracomunitaris. A través de reunions sectorials, taules rodones i, principalment, reunions B2B de 15 minuts, l’objectiu del certamen és impulsar la internacionalització d’un sector, el carni, que actualment exporta més del 50% de la seva producció per valor de més de 3.200 MEUR. Per una de les empreses participants, Embotits Porxas, que exporta el 84% de la seva producció, el ‘Meat Business Forum’ és una oportunitat de conèixer compradors de mercats interessants com Sud-àfrica. “Estem contents perquè han vingut compradors amb ganes de fer negoci”, ha destacat el seu responsable Pere Porxas.

Ramon Sentmartí, director gerent de Prodeca, entitat organitzadora del ‘Meat Business Forum’, ha destacat que per les empreses càrnies catalanes la Unió Europea “és gairebé un mercat intern” perquè les exportacions als seus països, que representen el 65,8% del total, estan molt consolidades. És per això que s’ha optat per convidar països extracomunitaris, alguns que fa anys que importen carn catalana com la Xina o el Japó, i d’altres de nous que suposen “una gran oportunitat”. Entre els nous mercats, Sentmartí ha destacat països africans com Sud-Àfrica o Zàmbia, que han assolit una certa estabilitat política i que demanden productes carnis, o d’altres de l’Amèrica del Sud com Equador, Perú o Costa Rica que també són mercats atractius. També s’han convidat compradors de països de l’Orient Mitjà com Aràbia Saudita, Bahrain, Jordània, Kuwait o Oman, que, junt amb països com el Marroc o Algèria, són la destinació principal dels productes halal, una de les apostes del sector en els últims anys. Per Embotits Porxas, una de les empreses catalanes assistents, el ‘Meat Business Forum’ “és una magnífica oportunitat” de fer nous contactes i tornar a veure antics clients. En aquest sentit, el seu responsable, Pere Porxas, ha destacat la possibilitat de tractar amb compradors de Sud-Àfrica, Equador o Perú, tots ells “molt interessants” per una empresa que ja exporta més del 80% de la seva producció però “que vol seguir obrint nous mercats”. Porxas també ha destacat que, a diferència del que passa en altres trobades similars, “els compradors són bons negociants que no han vingut només a fer turisme”. Un dels clients d’Embotits Porxas és la cadena de supermercats argentina La Anónima, amb 163 locals repartits pel sud del país. El seu cap de compres, Gustavo Omar, explica que fa anys que compren pernil salat en bloc que ells tallen i embassen a les seves instal·lacions, i que han volgut participar al ‘Meat Business Forum’ per provar nous productes. “Fa anys que fem negocis amb empreses catalanes perquè ofereixen bona qualitat a un preu just i pel que he pogut veure durant el matí hi han molts productes que poden ser interessants”, ha afegit.Pugen les exportacions a països tercersActualment, la indústria càrnia catalana exporta el 56% de la carn que produeix per un valor de 3.252 MEUR. Del total, un 65,8% s’exporta a la Unió Europea i un 27,3% a l’Àsia. El porcí representa més del 72% tant en volum com en valor de les exportacions. Pel que fa a l’exportació a països tercers, malgrat que les xifres encara són modestes, no han parat de créixer en els últims anys. Així, en els últims 5 anys s’han incrementat un 114% en valor arribant als 981 MEUR del 2018. Amèrica del Nord concentra el 2,8% de les exportacions, l’Amèrica Llatina l’1,3%, l’Àfrica l’1,2% i Oceania i l’Orient Mitjà l’1,1% i el 0,3% respectivament.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió