Dijous, 1 de desembre de 2022 - Edició 1589
La República

El reglament de la marca EbreBiosfera simplifica les categories a quatre i agilitza el tràmit de l’acreditació

ACN Tortosa – El Govern a l’Ebre ha modificat el reglament de la marca Reserva de la Biosfera de les Terres de l’Ebre per simplificar-lo i agilitzar els tràmits. D’una […]

Agències 05/10/2022

ACN Tortosa – El Govern a l’Ebre ha modificat el reglament de la marca Reserva de la Biosfera de les Terres de l’Ebre per simplificar-lo i agilitzar els tràmits. D’una banda, es passa d’unes vint categories a quatre: productes agroalimentaris; productes elaborats i artesanals; turisme, allotjaments i restauració; i, com a novetat, els esdeveniments socioculturals, gastronòmics i turístics. El reglament marca uns estàndards “mínims” per poder-los certificar i rebre el distintiu. En segon lloc, per agilitzar la certificació, els tècnics del COPATE resoldran les sol·licituds, i només els casos més “complexos” passaran pel comitè avaluador. La marca EbreBiosfera es va crear el 2015 i compta amb 180 empreses adherides.

Amb l’objectiu que la marca Reserva de la Biosfera Terres de l’Ebre, el Govern ebrenc ha modificat el reglament per simplificar i fer “més senzill” l’adhesió i que “tingui més capacitat d’atracció” perquè “més empreses se situïn sota el paraigua” de la marca –que els ha d’aportar valor afegit i certificar “l’exemplaritat i sostenibilitat”. Així ho ha apuntat el delegat Albert Salvadó en la presentació interdepartamental de la nova normativa, que s’ha d’aprovar en la comissió executiva de la Reserva, aviat.

La marca EbreBiosfera continuarà donant prioritat al sector agroalimentari, però vol atreure també els establiments turístics, gastronòmics, culturals i patrimonials. “Volem que els productes que existeixen i els que s’han de desenvolupar portin la marca Reserva de la Biosfera de les Terres de l’Ebre perquè al final, és el fet diferencial que podem oferir”, ha reivindicat el director territorial d’Empresa i Treball, Adam Tomàs. Tomàs ha assenyalat que s’han presentat molts projectes als Plans de Sostenibilitat Turística en Destí dels Next Generation, amb sol·licituds d’ajuts que ascendeixen als 10 milions d’euros. També dels fons europeus s’ha concedit 1,1 milions d’euros a la Reserva de la Biosfera Terres de l’Ebre.

Noves categories i estratègies

Les noves categories d’acreditació de la marca, és que els diferents sectors es potenciïn. Per exemple, en el cas de la restauració, ha de ser un “gran aparador” dels productes ebrencs i tenir un “paper clau en la seva promoció. “Són els prescriptors de luxe i volem que es trobin plats cuinats amb productes certificats de la Reserva de la Biosfera”, ha apostat Jesús Gómez, director territorial d’Acció Climàtica i Alimentació. “Potenciem aquest binomi productor-restaurador que ens ha de donar millor visibilitat exterior i força”, ha afegit.

“Facilitem les condicions perquè a finals del 2023 s’incrementi de manera important les empreses acreditades i que es respiri Reserva de la Biosfera a tot el territori i hi ha actuacions associades per aconseguir-ho. La línia de grans esdeveniments també va en la línia d’aquest objectiu”, ha reivindicat Salvadó.

Usuaris acreditats

Una altra de les novetats que ha avançat el president del COPATE (òrgan gestor de la marca EbreBiosfera), Xavier Faura, és que es crea la figura de l’usuari i amic de la Reserva de la Biosfera per “donar impuls” al consell sectorial de la marca”. Alguns d’aquests usuaris ja han començat a treballar “oficiosament” en aspectes com l’impuls de la marca i el contingut del reglament.

També les marques blanques d’alimentació podran usar el distintiu en productes acreditats sempre que respectin el manual d’imatge corporativa de la Reserva de la Biosfera de les Terres de l’Ebre. El Consorci valorarà “el grau de compromís” dels usuaris i adherits segons les pràctiques, l’adquisició i transferència de coneixement i el desenvolupament social i econòmic que facin dels valors de la marca.