ACN Barcelona – La portaveu del PSC-Units al Parlament, Alícia Romero, s’ha obert a “revisar” les prerrogatives dels expresidents de la Generalitat tot i que considera que la figura de la màxima autoritat del país és “diferent” a la presidència del Parlament. En una roda de premsa des de la cambra catalana, Romero ha considerat que s’han de mantenir unes prerrogatives en el cas dels expresidents de la Generalitat i, en canvi, ha defensat que amb la proposta que han registrat per als expresidents del Parlament no cobrarien ni la retribució temporal ni la pensió vitalícia. Només els expresidents que ara ho cobren se’ls donaria un 10% del sou durant sis mesos perquè “s’adaptessin” a la nova situació.
“Es pot revisar tot però creiem que el president de la Generalitat ha de poder tenir tracte de president i garantir una situació de prerrogatives a presidents que han fet una tasca important i que se’ls ha de reconèixer”, ha argumentat Romero diferenciant les presidències de la Generalitat i del Parlament.
Preguntada per si aquesta posició es pot interpretar com un menyspreu a la cambra catalana, la portaveu dels socialistes ha respost que “el desprestigi de les institucions es dona quan la presidenta està suspesa, té un judici obert i ella d’entrada no ha renunciat al càrrec”. “El desprestigi és aquest”, ha reblat.
Sobre la proposta d’En Comú Podem que vol treure les prerrogatives als expresidents tant de la Generalitat com del Parlament en els casos de condemna per corrupció, Romero ha dit que “d’entrada els sembla bé i raonable” tot i assenyalar que la iniciativa dels socialistes per als expresidents del Parlament “va més enllà” perquè elimina les retribucions per a tothom, no només per als condemnats.
El PSC calcula que la seva proposició de llei sobre els expresidents del Parlament es podria debatre i votar al ple a finals de maig o principi de juny, que és quan toca als socialistes incorporar una de les seves iniciatives a l’ordre del dia del ple. Però també ha apuntat que si hi ha acord entre diferents grups a la Junta de Portaveus, la iniciativa es podria debatre abans.
Preguntada per si també es plantegen modificar el reglament del Parlament per evitar que un diputat condemnat judicialment no rebi una assignació econòmica en deixar l’escó, la diputada ha dit que ho estudiaran. Una mesura que es podria aplicar a la presidenta del Parlament suspesa, Laura Borràs, en cas que el TSJC la condemnés per la seva gestió al capdavant de la Institució de les Lletres Catalanes (ILC).



