El PSC avisa al nou Govern que no li donarà “ni un minut” perquè fa 500 dies que governa: “S’ha de venir plorat de casa”

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – La portaveu del grup parlamentari del PSC, Alícia Romero, ha avisat al nou Govern de la Generalitat que no li donaran “ni un minut” per “situar-se”. “No és un Govern nou i no li donarem dos mesos per situar-se, s’ha de venir plorat de casa”, ha etzibat en una roda de premsa al Parlament. En aquesta línia, Romero ha instat el Govern a “seguir treballant” i ha recordat que encara hi ha temps per presentar els pressupostos dins del termini. D’altra banda, ha demanat al president de la Generalitat, Pere Aragonès, que comparegui al proper ple del Parlament –previst per la setmana que ve- per explicar els canvis a l’executiu. “No podem perdre ni un minut”, ha explicat.

Romero ha posat especial èmfasi en la necessitat de tenir uns nous pressupostos a Catalunya i ha recordat que és “responsabilitat” del president. Així, s’ha posat a disposició de la nova consellera d’Economia, Natàlia Mas, però ha recordat que qui ha de “moure fitxa” és el Govern.

Publicitat

<strong>Vinculació amb els PGE</strong>

Romero ha negat que hi hagi cap relació entre l’aprovació dels pressupostos a Catalunya i la llum verda als comptes a l’Estat. “ERC té una relació amb el PSOE de diàleg, acord i negociació que no té aquí amb el PSC”, ha subratllat, i ha afegit que no hi ha “cap element de lligam entre una cosa i l’altra”.

<strong>Rebutja impulsar una moció de censura</strong>

D’altra banda la portaveu dels socialistes ha rebutjat presentar una moció de censura perquè, segons ha dit, seria “irresponsable” generar més “inestabilitat”. A més, ha dit que ara no es poden dedicar a explorar suports per a un candidat alternatiu. Romero ha dit que ara no és moment de convocar eleccions per no augmentar la inestabilitat i ha acusat Aragonès de tenir a la mà “una calculadora electoral” perquè “ha generat una crisi en el pitjor moment possible”.

El PSC té previst enviar una carta “de cortesia” als nous consellers per “posar-se a la seva disposició”. La portaveu del grup ha explicat que el líder dels socialistes, Salvador Illa, també ha encarregat als “consellers alternatius” que facin 150 reunions amb diverses entitats d’arreu de Catalunya.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió