Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024
Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024

El Port de Tarragona i Renfe recuperen el transport de mercaderies per ferrocarril a Lleida després de més de 20 anys

|

- Publicitat -

ACN Lleida.-El Port de Tarragona i Renfe han recuperat després de més de 20 anys el transport ferroviari de productes agroalimentaris a Lleida. Aquest servei ferroviari es va deixar de prestar per la proximitat de Lleida al Port de Tarragona, cosa que no el feia prou competitiu respecte a altres transports terrestres. Aquest nou servei ferroviari implica reprendre un transport de mercaderies a la zona i obre la possibilitat que es mantingui i s’incrementi a mig termini gràcies als nous condicionants del mercat, la sostenibilitat i la competitivitat, segons assenyalen des de port tarragoní i Renfe. La setmana passada el Port de Tarragona va carregar un tren amb fava de soja amb destinació a les instal·lacions de BonÀrea a Lleida.

El servei iniciat per Renfe Mercaderies és de transport de cereal (fava de soja), amb trens de 17 vagons tipus TT5 d’unes 850 tones de càrrega neta. En la primera etapa, es tracta d’un tren de freqüència setmanal, que s’anirà augmentant en funció de les necessitats de subministrament que plantegi el client final. A més del transport ferroviari, dins del mateix paquet logístic, s’inclouen les maniobres necessàries per a la descàrrega i pesatge de vagons a les seves instal·lacions. Un hub logístic per a la vall de l’Ebre Aquest nou servei ferroviari deixa entreveure canvis en la logística, uns canvis que van començar l’any passat amb trens d’agroalimentaris amb diferents destinacions, com ara Saragossa, Montsó i Vic, a les quals ara s’afegeix Lleida El Port de Tarragona rep productes agroalimentaris dels principals països productors com Ucraïna, Romania, Argentina i els Estats Units. La distribució d’aquests productes abasta un hinterland molt important, que inclou tot Catalunya, Aragó i gran part de Navarra i de l’est de Castella, i on es fabrica més del 40% del total de producció de pinsos de l’Estat. Els productes s’importen a través del Port de Tarragona i des d’allí es transporten a les zones on es fabrica els pinsos per a l’alimentació animal, com són les fàbriques de Lleida, Saragossa, Girona i, en menor mesura, a indústries de Sòria i Osca. El moviment de productes agroalimentaris és un dels més destacats al Port de Tarragona, tant pel seu volum, uns 5 milions de tones anuals de mitjana, com per les importants instal·lacions i repercussió econòmica en el hinterland. Per a l’emmagatzematge d’aquests productes, el Port disposa de 260.000 metres quadrats de superfície coberta, xifra només equiparable a les capacitats del Port en l’emmagatzematge de líquids a granel. L’elevada especialització portuària en el trànsit de productes agroalimentaris facilita que al Port de Tarragona es treballi amb una àmplia varietat de productes i subproductes agroalimentaris (més de 60) motiu pel qual el Port se situa en una posició molt destacada respecte a la resta de ports europeus.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió