Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024
Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024

El Port de Barcelona retira la licitació de la futura terminal G de creuers per un recurs de tres navilieres

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El Port de Barcelona ha retirat la licitació de la futura terminal G de creuers, segons consta al Butlleti Oficial de l’Estat (BOE). La infraestructura va obrir un concurs públic a finals de novembre després de constatar que hi havia dues propostes interessades: una de Royal Caribbean Group i una altra conjunta de les navilieres Norwegian Cruise Line, Viking Ocean Cruises i Virgin Cruises. Aquestes tres últimes navilieres han presentat un recurs al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), on demanen la “suspensió immediata de la licitació” perquè consideren que els requisits s’han dissenyat “per adjudicar directament” la concessió a Royal Caribbean.

Davant la denúncia, l’Autoritat Portuària de Barcelona va decidir suspendre la convocatòria de concurs públic, tal com va publicar el passat 9 de març el BOE, tot i que no s’hi especifiquen els motius. El Port de Barcelona ha declinat fer cap comentari.

Publicitat

Per la seva banda, fonts del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya han confirmat que la secció cinquena de la sala contenciosa administrativa va admetre a tràmit el recurs contra l’acord del Consell d’Administració del Port i que es van sol·licitar mesures cautelars, en referència a la suspensió de la licitació.

Les tres navilieres consideren que els requisits del plec s’han dissenyat per adjudicar directament sota l’aparença de concurs la concessió de la terminal a Royal Caribbean excloent qualsevol altre licitador i que, per tant, hi ha una “flagrant infracció” dels principis de lliure concurrència, segons consta en el recurs publicat per ‘El Confidencial’.

Així mateix, apunta que un dels requisits que fa guanyar punts en la licitació és disposar de vaixells amb eslores superiors als 350 metres i exposa en una comparativa entre 33 companyies que Royal Caribbean és l’única  que disposa d’aquest tipus de creuers, amb sis unitats. Un altre dels arguments que utilitza és que l’anterior president del Port, Damià Calvet, va donar per fet públicament que la gestió de la terminal seria per a la companyia Royal Caribbean.

Finalment, davant la concurrència d’una les navilieres Norwegian Cruise Line, Viking Ocean Cruises i Virgin Cruises van presentar una proposta conjunta per optar a l’explotació de la terminal i tal com estableix la Llei de Ports de l’Estat i de la Marina Mercant el consell d’administració del Port de Barcelona va convocar el concurs, que ara ha quedat suspès.

En el concurs publicat al desembre, el Port de Barcelona va establir altres condicionants com les millores ambientals i de sostenibilitat en el sector, que la infraestructura disposés dels sistemes Onshore Power Supply (OPS) per connectar els vaixells a la xarxa elèctrica quan estiguin atracats; que la terminal fos sostenible i amb un disseny respectuós amb el medi ambient i que s’oferissin solucions de mobilitat per afrontar un increment de passatgers, entre d’altres, com l’ús de combustibles verds.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió