Dijous, 24 de juny de 2021 - Edició 1064
La República

El Port de Barcelona implanta la intel·ligència artificial en el monitoratge i identificació de contenidors i vagons

ACN Barcelona.-El Port de Barcelona, en col·laboració amb l’startup AllRead Machine Learning Technologies (MLT), ha aplicat amb èxit una prova pilot a les instal·lacions del complex per identificar contenidors i […]

Avatar
Agències 20/05/2021

ACN Barcelona.-El Port de Barcelona, en col·laboració amb l’startup AllRead Machine Learning Technologies (MLT), ha aplicat amb èxit una prova pilot a les instal·lacions del complex per identificar contenidors i vagons i “millorar el control del transport ferroviari” utilitzant la intel·ligència artificial. Aquesta tecnologia permet processar imatges i vídeos amb text i codis per extreure’n únicament la informació necessària, i obre la possibilitat a obtenir resultats molt òptims sense haver de desplegar sistemes excessivament complexos. Durant el període de vigència de la prova s’han registrat 950 trens i 13.500 contenidors amb un percentatge d’eficàcia del 99% entre tots els elements identificats.

El projecte va començar a inicis del 2020 i va acabar el passat mes de febrer. Els seus promotors coincideixen que els resultats han sigut positius, ja que ha demostrat que és possible retornar el registre de les matrícules dels contenidors o vagons, tant si es troben en posició vertical, horitzontal com si les matrícules estan brutes, trencades o parcialment cobertes, mitjançant l’anàlisi d’una senyal de vídeo. Aquests avenços contribuiran, segons els objectius del Port, a “optimitzar les operacions i automatitzar la recopilació de dades de les mercaderies, afavorint els processos de càrrega i descàrrega de trens al recinte portuari”.La tecnologia aplicada al projecte ha estat desenvolupada pel Centre de Visió per Computador de la Universitat Autònoma de Barcelona i, tal com ha explicat el director general d’AllRead, Miguel Silva-Constenla, pretén “promoure l’omnipresència de la traçabilitat a les instal·lacions portuàries, eliminant les barreres financeres i tecnològiques que poguessin interposar-se en la seva adopció”.La promoció d’aquest tipus d’iniciatives forma part d’una aposta per la innovació i la digitalització al Port de Barcelona, segons explica la pròpia infraestructura en un comunicat. En aquest sentit, la presidenta del Port, Mercè Conesa, ha remarcat que “innovació i transformació” son les “eines bàsiques” de l’organisme per “avançar cap a un futur sostenible”. Conesa ha remarcat que el Port de Barcelona vol ser “un agent de canvi al camí cap a la mobilitat intel·ligent i sostenible”.