Edició 2099

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 24 de abril del 2024
Edició 2099

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 24 de abril del 2024

El Parlament reclama al govern espanyol que recuperi l’autorització administrativa dels ERO

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-El Parlament reclama al govern espanyol que recuperi l’autorització administrativa dels ERO en una sessió conjunta de les comissions d’Empresa i Treball monogràfica sobre el tancament de les fàbriques de Nissan a Catalunya. Els parlamentaris de JxCat, ERC, CatECP i CUP han votat en aquest sentit en tres propostes de resolució diferents, l’endemà que els representants de la plantilla de Nissan reclamessin la derogació, precisament, de l’article 51 de l’Estatut dels Treballadors. El PSC s’ha abstingut i el PP i Cs s’han posicionat en contra en les tres votacions. Els grups també han aprovat un text que titlla la incompareixença dels directius de Nissan a la comissió d’aquest dimarts com a “falta de respecte institucional”.

Una de les tres propostes aprovades, presentada per ERC, reclama recuperar aquesta eina existent abans de la reforma laboral del 2012 per tenir capacitat de resoldre els expedients que acabin sense acord entre sindicats i empresa. El mateix text també reclama estudiar la possibilitat que les ajudes i facilitats que rebin les empreses per part de les administracions vinguin acompanyades de “contrapartides” com ara, la “participació de les empreses públiques en l’accionariat”.Després de dos dies de sessions, els parlamentaris també han donat llum verda a la comissió a una proposta de la CUP que insta el Govern a donar curs a un projecte de llei de reforma de l’article 51 de l’Estatut dels Treballadors pel seu trasllat al Congrés dels Diputats que recuperi la capacitat d’incidència de l’autoritat laboral en els processos d’acomiadament col·lectiu.Catalunya en Comú Podem ha registrat la tercera proposta en aquesta línia que ha estat aprovada. El text reclama derogar la reforma laboral del 2012 que ha suposat “un element de precarització i afebliment dels drets dels treballadors, desequilibrant a favor de l’empresari l’estructura de la negociació col·lectiva”. Falta de respecte institucionalEls grups també han aprovat un text que retreia als directius no haver comparegut aquest dimarts a la comissió d’aquest dimarts titllant l’actitud de l’empresa de “falta de respecte institucional”, i de falta de “responsabilitat social” cap a un territori on ha estat instal·lat 40 anys. Els parlamentaris han mostrat “profunda decepció” per l’actitud de la directiva envers els treballadors i les institucions. “La directiva de l’empresa Nissan no ha actuat de manera honesta amb les administracions perquè no han explicat de manera nítida quins eren els plans de la companyia a Catalunya i no donar resposta a la proposta de pla de viabilitat”, relata la resolució. Tots els grups han votat a favor d’aquesta proposta menys Cs i PP, que s’han abstingut.Compromís amb els treballadorsEl Parlament ha votat diverses resolucions que mostren el compromís “ferm” de treballar conjuntament amb l’objectiu de mantenir l’ocupació a més de l’activitat de Nissan. Els grups han aprovat per unanimitat rebutjar el tancament de les plantes productives de la multinacional a Catalunya i estudiar alternatives per mirar d’evitar-lo. En concret, reclamen al Govern impulsar un procés de negociació amb l’aliança Nissan-Renault-Mitsubishi per acordar un pla estratègic que garanteixi la seva permanència a Catalunya.A més, també s’ha donat llum verda per consens a propostes a favor de mantenir la interlocució al més alt nivell amb la companyia, i de determinar l’impacte exacte dels proveïdors afectats. També s’ha aprovat per unanimitat instar el Govern a crear una oficina tècnica específica per fer seguiment d’aquesta crisi i també d’una altra per a la transformació de la indústria de la mobilitat i l’automoció, que genera el 10% del PIB a Catalunya.Alguns parlamentaris han lamentat que els grups hagin estat incapaços de presentar una proposta de resolució conjunta per rebutjar el tancament i la incompareixença dels directius a la cambra catalana, entre els quals hi havia l’encarregat de pilotar el procés, Frank Torres i el president de Nissan Europa, Gianlucca de Ficchy.”Sap greu que hagin sigut incapaços d’acordar una sola proposta de resolució per donar suport als treballadors i lamentar l’actitud de l’empresa”, ha lamentat Alícia Romero, del PSC. En la mateixa línia, Lucas Ferro, de CatECP, ha dit que “no hagués estat tan difícil” pactar un text unitari.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió