Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

El nombre de viatgers de Renfe del corredor Barcelona-Madrid d’alta velocitat puja un 41% el en el primer mes de l’AVLO

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-El corredor d’alta velocitat Barcelona-Madrid ha registrat en el darrer mes 460.540 passatgers de Renfe sumant el servei AVE i la ‘low cost’ AVLO, després que aquest darrer entrés en funcionament avui fa un mes. Això suposa un increment del 41% si es compara amb el període immediatament anterior, comprès entre el 23 de maig i el 22 de juny, segons han apuntant fonts de la companyia Renfe. A més, del total de viatgers, 391.904 procedien d’algunes de les estacions catalanes, és a dir, un 85% del total. D’altra banda, la presència de nens a l’AVLO s’ha quintuplicat respecte l’AVE. Renfe ofereix a través d’AVLO quatre freqüències diàries entre les dues capitals amb preus a partir dels 7 euros.

La companyia ha expressat la seva satisfacció per l’evolució d’aquestes dades. “L’entrada en funcionament dels serveis Avlo ens està permetent arribar a públics que fins ara no utilitzaven el tren, principalment famílies”, ha celebrat el portaveu de Renfe a Catalunya, Antonio Carmona. El portaveu també ha assenyalat que “l’alt percentatge de vacunació fa que els ciutadans apostin per la mobilitat duna forma segura” i ha destacat que el tren és “un mitjà de transport sostenible, fiable, ràpid i segur”.Renfe va idear aquest servei fa uns tres anys amb la intenció de preparar-se per a la liberalització del transport de viatgers en alta velocitat a l’Estat, oficialment vigent des del 14 de desembre passat tot i que la pandèmia va endarrerir l’entrada dels nous operadors. Aquest procés implica que des d’aquesta primavera hagi deixat de ser l’únic operador ferroviari de transport de viatgers i ara hagi de competir amb Ouigo -filial de la francesa SNCF- mentre que l’any que ve s’hi afegirà ILSA, de Trenitalia i Air Nostrum.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió