Divendres, 30 de juliol de 2021 - Edició 1100
La República

El Museu Marítim de Barcelona va rebre més de 265.000 visitants l’any 2019, un 12% menys que l’any anterior

ACN Barcelona.-El Museu Marítim de Barcelona va rebre durant el 2019 un total de 265.459 visitants, un 12% menys que l’any anterior, tal com ha informat el museu en comunicat. […]

Avatar
Agències 31/01/2020

ACN Barcelona.-El Museu Marítim de Barcelona va rebre durant el 2019 un total de 265.459 visitants, un 12% menys que l’any anterior, tal com ha informat el museu en comunicat. D’aquest global, 213.001 corresponen a visitants d’exposicions i participants al programa d’activitats dins del museu, un 10% menys que l’any anterior, i 52.458 corresponen a visitants i participants a activitats al pailebot Santa Eulàlia ubicat al Moll de la Fusta, un 19% menys que al 2018. L’any 2018, Any del Centenari del pailebot Santa Eulàlia, el Museu Marítim de Barcelona va registrar la xifra més elevada dels darrers anys amb 301.836 visitants, coincidint amb el programa extraordinari d’activitats i itineràncies que van tenir lloc tant a les instal·lacions del museu com al llarg de la costa catalana.

De tota l’oferta cultural que va presentar el Museu Marítim de Barcelona, l’any 2019 les exposicions permanents van rebre un 11% més de visitants (176.174 al 2019, i 158.945 al 2018), degut a les dues noves exposicions permanents inaugurades al febrer de 2019, que completen la museografia actual del museu: ‘Catalunya mar enllà. Tres segles de marina catalana XVIII-XX’ i l’exposició ‘Les Sorres X. Un vaixell medieval’. Tanmateix, les exposicions temporals al Mirador MMB van registrar 28.200 visitants, un 48% menys que al 2018, i el pailebot va rebre un 19% menys de visitants en relació a l’any passat. Durant tot l’exercici 2019 el Museu Marítim va comptar amb 11 exposicions temporals que van rebre 30.000 visitants. Van destaquen ‘Cants de Sirena. Fascinació i Abisme; Josep Coté. Fotògraf a bord’ o les exposicions al Mirador de l’MMB ‘Antoni Benaiges, el mestre que va prometre el mar, L’art d’estibar’ i ‘Arquitectures arran d’aigua’. El Museu Marítim ha donat a conèixer un anàlisi per segments de procedència dels visitants. L’any 2019 un 17,2% dels visitants del museu han estat residents a Catalunya (22,3 % al 2018), dels quals un 13,6% provenen de Barcelona ciutat (16,6% al 2018) i un 3,6% de la resta de Catalunya. Un 2,6% dels visitants provenen de la resta d’Espanya (4,3% al 2018). Els visitants europeus han representat el 47,4% del total, mentre que els procedents de la resta del món representen el 32,8% dels visitants. Entre el públic europeu destaquen els turistes procedents d’Alemanya (18%), de França (17%) i d’Itàlia (11%). D’entre els visitants de la resta del món, destaquen les persones procedents dels Estats Units d’Amèrica (37,7%). El 61% de les entrades han gaudit de gratuïtat (21% tarifa gratuïta i un 40% portes obertes). Entre les jornades de portes obertes destaquen la Nit dels Museus, amb 4.966 visitants; el Carter Reial al pailebot Santa Eulàlia, amb 3.168 visitants; les festes de Santa Eulàlia, amb 2.848 visitants, o La Mercè amb 2.076 visitants. D’altra banda, 46.429 visitants han accedit durant les jornades de portes obertes dels diumenges a la tarda, el que suposa un 17% del total de visitants. Els programes i les activitats programades pel Museu que s’adrecen a diferents tipus de públics van comptar amb 298.873 usuaris. Els escolars van significar un total de 28.963 usuaris. El públic familiar, va sumar 2.745, i van destacar activitats com ‘Petites històries, grans dones’, ‘Museum Quiz Familiar’ o ‘Grumets intrèpids’. Pel què fa a les col·leccions pròpies, el Museu va tancar l’any 2019 amb un total de 430.100 registres, entre la col·lecció de fotografies i audiovisuals, amb 350.000 registres; el fons de patrimoni moble, amb més de 8.000 registres; els fons històrics, amb 40.800 registres; la col·lecció de cartografia, amb 2.800 registres; la col·lecció de plànols, amb 300 registres, i la col·lecció bibliogràfica, amb 28.200 volums.