Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024
Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024

El Museu de Belles Arts de Bèlgica inaugura l’exposició “Dalí i Magritte” que explora els dos referents surrealistes

|

- Publicitat -

ACN Brussel·les.-El Museu Reial de Belles Arts de Bèlgica ha inaugurat aquest dijous una exposició dedicada a Salvador Dalí i René Magritte amb motiu del 10è aniversari del Museu Magritte. Organitzada en col·laboració amb la Fundació Gala-Salvador Dalí de Figueres, la Fundació Magritte i el Museu Dalí dels EUA, la mostra “Dalí i Magritte” explora “les connexions personals, filosòfiques i estètiques” entre les dues grans icones del moviment surrealista. A més, l’exhibició incorpora un espai per experimentar amb el procés creatiu dels dos artistes. El seu director artístic, Lluís Sabadell, ha explicat als mitjans que aquests tallers ajudaran als visitants a entendre millor “tant les similituds com les diferències” entre el pintor català i el belga.

El públic podrà veure fins al 9 de febrer a Brussel·les un centenar de pintures, escultures, dibuixos i fotografies, prestades per més de 40 museus internacionals i col·leccions privades, i que revelen “el joc d’influència, diàleg i rivalitat” de Dalí i Magritte.Tècniques comunes, visions del món diferentsLa responsable d’Educació del Museu Magritte, Barbery Geraldine, remarca que tots dos pintors treballaven “de manera molt realista”, Dalí molt detallista i Magritte més “fotogràfic”. Ara bé, el que volien expressar era diferent. Mentre el català feia “una projecció d’ell mateix sobre les coses”, el belga intentava “descobrir el misteri” dels objectes.”Magritte era l’home de les coses i Dalí parlava de les coses de l’home”, conclou Geraldine. Sabadell també contraposa l’obra “molt explosiva” de Dalí amb la de Magritte, més reflexiva i “racional”.”Emulació i diàleg” entre obres Dalí i Magritte tenien personalitats “absolutament oposades”, segons Sabadell. El català era extravertit i explosiu, el belga més reservat. Geraldine reconeix el desconeixement sobre la relació personal entre els dos, però assegura que existia una certa “emulació” i “diàleg” en la seva obra.”No era pas una competició, però ells s’observaven”, opina, destacant que això va permetre als dos artistes evolucionar.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió