Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024
Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024

El MNAC torna a desplegar el tapís-cobrellit de Miralda ‘Anyell de l’Apocalispsi’ 25 anys després

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-L’enorme tapís-cobrellit d’Antoni Miralda ‘Anyell de l’Apocalipsi’ penja des de dijous i fins aquest diumenge a la Sala Oval del MNAC, que l’ha tret del magatzem i desplegat gairebé 25 anys després de la seva primera exhibició, el 1995. El ressorgir del tapís -creat per Miralda per celebrar el casament simbòlic entre el Monument a Colom i l’Estàtua de la Llibertat (Honeymoon Project) i que va desfilar per la Cinquena Avinguda de Nova York el 1989- es presenta dins la instal·lació ‘Peccata Mundi’, que es completa amb dibuixos i material audiovisual i, dissabte, amb una cerimònia-performance on l’anyell místic tornarà a ser sacrificat, simbòlicament, i després cuinat i degustat pels assistents, tot amanit amb música a càrrec de dues formacions de la Fundació Conservatori del Liceu. Miralda voldria que el tapís lluís més en aquest espai, sinó regularment, sí almenys una vegada l’any.

Del 4 al 7 d’abril s’exposa al MNAC l’obra ‘Anyell de l’Apocalipsi’, el tapís-corellit de 18 x 15 metres que Miralda va craer amb motiu del Honeymoon Project (1986-1992), per celebrar amb ironia el casament dels símbols –per ell antagònics- entre el Monument a Colom i l’Estàtua de la Llibertat. Aquesta gran obra de l’artista -que va desfilar a Nova York el 1989 el dia de la celebració de Colom que es fa anualment a la ciutat- es va exhibir al MNAC fa quasi 25 anys, previ passeig per l’Avinguda Rius i Taulet, en l’exposició ‘Agnus dei. L’art romànic i els artistes del segle XX’. “M’ha transmès molt bones energies. Està molt relaxat de poder estirar les cames”, deia Miralda aquest divendres en declaracions a l’ACN en referència a l’anyell de la seva creació, desplegada i penjada novament a la Sala Oval del MNAC després de tant temps. Miralda ha apuntat que aquesta és una obra “pensada per aquest marc”, i ha expressat que voldria que el seu anyell “continués relaxat”, és a dir, desplegat i visible. “El que voldríem és crear un cicle festiu cada any, que la gent pogués venir i reunir-se en aquesta plaça oberta (la Sala Oval) que és potser l’únic museu del món que la té”, ha reivindicat l’artista.L’artista ha rememorat la seva fascinació per l’anyell, “un personatge tendre però els set ulls del qual donen un aspecte estrany i apocalíptic”. En efecte, l’’Agnus Dei’, la pintura mural romànica de l’Absis de Sant Climent de Taüll (que conserva el MNAC), és una de les figures més esteses de la pintura romànica i representa l’ofrena Crist (l’anyell de Déu) pels pecats dels homes que apareix a l’Apocalipsi. Sacrifici-performance El clímax de l’exhibició de l’Anyell de l’Apocalipsi’ arribarà dissabte, amb la cerimònia-performance que ha preparat Miralda. A la Sala Oval, a partir del migdia, se celebrarà un acte col·lectiu amb l’artista com a mestre de cerimònies, un ritual al voltant del número 7 (pels set ulls de l’anyell) i on l’anyell místic tornarà a ser sacrificat simbòlicament, es cuinarà a les portes del museu i s’elaborarà un menú inspirat en el receptari medieval i es podran escoltar dues formacions del Liceu. La cloenda, a mitja tarda, l’oferirà el conra-tenor Jordi Domènech, amb música d’orgue de Dani Espasa. Miralda homenatjarà així ’orgue de la Sala Oval, que no sona des de fa 50 anys, que s’il·luminarà i se simularà el seu so amb música d’orgue enregistrada.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió