Dilluns, 5 de desembre de 2022 - Edició 1593
La República

El mitjà digital ‘Principal’ es posa en funcionament per abordar l’actualitat amb un “nou format” i consumir-la al mòbil

ACN Barcelona – El grup 8TV posa en marxa aquest dissabte el seu nou mitjà digital, ‘Principal’, dirigit per Saül Gordillo, que vol abordar l’actualitat amb un nou format de […]

Agències 01/10/2022

ACN Barcelona – El grup 8TV posa en marxa aquest dissabte el seu nou mitjà digital, ‘Principal’, dirigit per Saül Gordillo, que vol abordar l’actualitat amb un nou format de notícies breus i directes per ser llegides a través del mòbil. La iniciativa, que estarà disponible en castellà i català, incorporarà dos verticals paral·lels: un dedicat al cor i la televisió i un per als esports. La idea, segons ha explicat Gordillo a l’ACN, és parlar de l’actualitat i l’agenda informativa, però també dels aspectes que interessen la gent jove. La redacció la formen una quinzena de professionals i incorporarà com a articulistes d’opinió cares conegudes del grup i especialistes en temàtiques concretes.

‘<a href=”https://www.principal.cat”>Principal</a>’ neix amb una “lògica del 2022” i busca distingir-se dels mitjans tradicionals i dels nadius digitals nascuts fa anys. El projecte és resultat d’una reflexió que es basa en la idea que el públic està cansat de consumir notícies, hi dedica poc temps i, en general, ho fa a través del mòbil. La irrupció de les ‘fake news’, el desinterès per la informació elaborada amb el format tradicional i el cansament respecte a l’actualitat conformen la radiografia actual sota la qual el nou mitjà vol assentar els seus pilars per oferir una proposta adaptada als nous hàbits de consum.

Per això, oferiran notícies amb “format innovador a Catalunya”: curtes, resumides i escrites de manera breu i directa amb un llenguatge que tothom entengui. “La lectura serà curta i estarà pensada, bàsicament, a través de les pantalles”, precisa Gordillo.”Farem informacions molt curtes, molt directes, molt concises i entenedores”, ha explicat tot afegint que “la gent consumeix informació en el mòbil i que hi dedica molt poc temps”.

De fet, assegura que les informacions es podran “llegir en dos minuts”, ja que una de les prioritats d’aquest nou mitjà és captar públic jove. Per aquesta raó, la informació no estarà organitzada de “forma clàssica”. “Apostarem molt per fer especials i agrupar paquets d’informació en funció de l’actualitat i de les noves tendències”, relata. A més, com que ‘Principal’ forma part del grup 8TV, aprofitarà el contingut audiovisual de la televisió privada donant protagonisme als seus “presentadors i a les cares conegudes”.