Edició 2093

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 18 de abril del 2024
Edició 2093

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 18 de abril del 2024

El Mercat de les Flors concentra al març la ‘constel·lació’ de Deborah Hay a l’espera de l’evolució de la pandèmia

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-L’espectacle inaugural de la temporada del Mercat de les Flors, ‘Figure a sea’, ajornat per la recomanació de no viatjar al ballet suec Cullberg, s’ha reprogramat pel 13 i 14 de març. L’equipament opta així per concentrar el gruix de la ‘constel·lació’ dedicada a la coreògrafa Deborah Hay al final de l’hivern, confiant que llavors la situació sanitària sigui una altra. Del nou curs també ha caigut la visita de Lia Rodrigues, novament per la impossibilitat de viatjar de la coreògrafa. La directora del Mercat, Àngels Margarit assumeix el risc de dissenyar una temporada en l’actual context amb propostes internacionals i companyies que poden quedar “atrapades en quarantenes”. A més, per “no anar al límit” mantindran per ara l’aforament al 50%.

La temporada no arrencarà segons estava previst al Mercat de les Flors, i l’espectacle inaugural del ballet Cullberg queda ajornat fins al març. No obstant això, el Mercat ha volgut mantenir d’alguna manera l’arrancada que havia imaginat, i de la ma de la companyia oferiran l’obra en streaming des de Suècia els dies 1, 2 i 3 d’octubre. El podran seguir, des del Mercat de les Flors, tots aquells que tenien entrades per veure’l físicament. Entrades, d’altra banda, l’import de les quals es pot recuperar en tot cas o bescanviar-les per les noves dates del 12 i 13 de març. La visita del ballet queda i ‘Figure a sea’, doncs per al març, coincidint amb la resta d’espectacles de la constel·lació dedicada a Deborah Hay que es presentaran al Mercat: ‘The Match’ (11 i 12 de març), el solo de Hay ‘My coreographed body’ (13 de març), ‘Figure a sea’ (13 i 14 de març) i ‘Horse’ (18 i 19 de març). En paral·lel, el Mercat mantindrà les activitats compreses en la seva programació expandida al voltant de la coreògrafa: la projecció del film de 2019 ‘Deborah Hay, Alignement is Everywhere’ els dies 1 i 2 d’octubre; la instal·lació de l’1 al 3 d’octubre ‘Escrivint com a coreògrafa’, del ballarí i coreògraf Laurent Pichaud (arxiver de l’obra de Deborah Hay); i la performance ‘Traduint com a ballarí(na)’, del mateix Pichaud amb la ballarina Carme Torrent el dia 3 d’octubre.Després de la cancel·lació definitiva de la visita de la brasilera Lia Rodrigues després de tres reprogramacions, l’ajornament de Debora Hay és de moment l’altre gran contratemps de la temporada, tots dos deguts al coronavirus. Àngels Margarit ha assumit –i ha alertat- que situacions com aquesta es poden produir novament “en els propers mesos” en funció de l’evolució de la pandèmia, que fa molt incerta la participació de companyies -formades per molts convivents, les internacionals amb restriccions o recomanacions de no viatjar a l’Estat, etc-. “El Grec ens va fer ser molt optimistes”, ha convingut la coreògrafa i directora de l’equipament, que confia que al març la situació serà diferent però sense deixar de pensar en una “programació alternativa” (que per ara no s’ha fet) si hi ha molts inconvenients i canvis obligats. Sense abusar de l’streamingDurant el curs, el Mercat oferirà una sèrie d’streamings d’algunes de les seves produccions, que seran de pagament en una nova plataforma que s’estrenarà en fase de proves a partir de l’octubre, ha explicat Margarit. Però en tot cas no es vol suplir la limitació de públic (actual o més severa, si fos el cas) per la retransmissió d’espectacles. “No ens sembla interessant fer-ho tot; per molt que gravis bé, un streaming és diferent”, raona la directora per reivindicar la importància de la presencialitat en el món de la dansa. Aforament al 50% D’altra banda, Margarit ha sorprès en anunciar que malgrat el Govern ha autoritzat a assolir aforaments del 70%, el Mercat es mantindrà “per precaució” en el 50%. Aquest és el nombre de butaques que han disposat a les seves sales, i de localitats que han posat a la venda, i de moment es mantindran. Només fluctuarà una mica a l’alça perquè el marge del 70% permet “jugar” amb el nombre i disposició dels grups de convivents que assisteixin. “Per com veiem la situació, pensem que l’aforament del 50% o 70% anirà variant, i ens sembla prudent mantenir-nos”, ha exposat.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió