Edició 2099

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 24 de abril del 2024
Edició 2099

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 24 de abril del 2024

El Mercat Audiovisual de Catalunya recupera la presencialitat plena amb més de 70 ponents i 11 espais expositius

|

- Publicitat -

ACN Granollers – El Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC) recupera el proper 1 de juny les seves dates tradicionals i la presencialitat plena en la programació. Aquest fet ha permès programar més d’una trentena de propostes al voltant del món de l’audiovisual a les quals hi participaran més de 70 ponents, que analitzaran, entre d’altres, el canvi de model dels productes vinculats amb l’àudio, des del radiofònic fins al podcast, així com les diferents maneres amb què es consumeixen, ja sigui amb transistors, televisors intel·ligents o altaveus connectats. Un dels aspectes que també s’abordarà els models de negoci de les OTT adaptades als mitjans de comunicació, tractant el cas de com aplicar aquest tipus de generació de continguts als d’àmbit local.

La cita es durà a terme el dia 1 de juny a l’antiga fàbrica Roca Umbert de Granollers (Vallès Oriental), amb un aire de normalitat que l’any passat es va començar a palpar. No és fins aquesta edició, però, que es recuperarà la presencialitat dels actes programats al cent per cent, tant pel que fa a la participació per part d’empreses del sector al FiraMAC com de les ponències.

Publicitat

“Tenim un total d’onze espais expositius amb 22 empreses del sector i una desena d’entitats que participaran aquest any, amb més de 70 ponents en 34 sessions de nivell”, explica el director del MAC, Josep Maria Codina. Una d’aquestes sessions és la segona edició del Fòrum dels Podcasters, que comptarà amb la participació, entre d’altres, dels periodistes Jordi Évole i Javier Gallego o el politòleg i l’exvicepresident espanyol Pablo Iglesias.

“Si fóssim justos s’hauria de dir robada no de podcasters, sinó de l’àudio”, destaca el director de l’Observatori de la Ràdio a Catalunya, Josep Maria Martí. “Tots els mitjans convencionals es transformen, i el món de l’àudio està sent el gran fenomen dels últims temps”, afegeix.

En la cita també es treballarà el projecte d’OTT dels mitjans locals que impulsa la Xarxa Audiovisual Local (XAL). És per aquest motiu que es farà una sessió orientada a lligar els aspectes primerencs perquè aquest sistema, que permet emetre continguts en digital, arribi als mitjans d’àmbit local a finals d’aquest 2022.

“Treballem perquè els mitjans tinguin els seus continguts dels darrers set dies accessibles, que es puguin recuperar els seus programes més vistos o la creació de verticals per consolidar les comunitats a les quals ens adrecem”, detalla Marc Melillas, conseller delegat de la XAL.

En l’edició d’enguany també s’abordarà la llei de la Comunicació Audiovisual de Catalunya, així com aquells aspectes que s’estan treballant per preservar la llengua catalana en l’espectre de continguts, entre ells els de les plataformes digitals. “Hem de posar el català al centre de la producció independent, ens preocupen els últims moviments del govern espanyol pel que fa a aquets tipus de producció, Mediaset i Atresmedia té el 85% del mercat publicitari i ara ha aconseguit entrar en consideració d’aquest camp a través d’empreses associades”, assenyala Jordi del Río, director general de Mitjans de Comunicació de la Generalitat.

Amb tot, l’edició d’enguany, com és habitual, és totalment gratuïta i per a participar-hi únicament s’ha de formalitzar la presència a través de la pàgina del MAC.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió