ACN Granollers – La 24a edició del Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC) explorarà les noves maneres de fer, difondre i explotar continguts audiovisuals de proximitat. La cita se celebrarà el 14 de juny a la Roca Umbert Fàbrica de les Arts de Granollers, on s’hi apleguen experts i professionals del sector de l’audiovisual català. En una sessió a càrrec de Francisco Asensi, expert en estratègia, innovació i negoci digital, s’abordarà les noves oportunitats de comercialització i explotació de contingut audiovisual local a l’àmbit digital, que permetrà identificar les diferents formes d’explotació dels continguts i les dades que generen les plataformes OTT, SVOD i FAST concebudes a través de continguts de proximitat.
En la trobada també s’analitzaran models de plataformes similars i s’aprofundirà en les possibilitats que es generen per potenciar-ne el consum, així com l’explotació comercial a partir del comportament dels usuaris i dels continguts ubicats en els diferents formats.
El MAC d’enguany també acollirà la presentació de l’informe anual del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC), on s’hi ofereix un retrat de l’estat dels diferents subsectors que conformen el sector de la comunicació al país. De la mateixa manera, es faran públics els Premis de Comunicació Local, organitzats per la XAL, que han rebut una seixantena de candidatures per a la seva edició del 2023.
La gala d’entrega dels guardons, que tancarà el MAC el 14 de juny, desvelarà el guanyadors dels set premis que hi ha en joc. Els reconeixements s’emmarquen en tres categories, com ho són mitjans, continguts audiovisuals i el premi a la trajectòria.