Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

El Liceu i La Monnaie coprodueixen el cicle Wagnerià Der Ring Des Nibelungen de Romeo Castellucci

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El Gran Teatre del Liceu i La Monnaie coprodueixen ‘Der Ring Des Nibelungen’, un cicle wagnerià de la mà de Romeo Castellucci, guardonat amb el Lleó d’Or de la Biennal de Venècia l’any 2013. El Liceu començarà la temporada 26/27 amb aquest cicle de noves produccions. El teatre Belga estrenarà abans, durant la temporada 23/24 i 24/25, les òperes ‘Das Rheingold’, ‘Die Walküre’, ‘Siegfried’ i ‘Götterdämmerung’. Segons el director artístic del Liceu, Víctor Garcia de Gomar, poder presentar un Ring “és un somni per a qualsevol teatre d’òpera del món. Dins de la tradició de Wagner amb el Liceu, hem de parlar d’esdeveniment d’importància”.

L’estrena de ‘Der Rind des Nibelungen’, l’estiu de 1876 a Bayreuth Festspielhaus, va ser una revolució estètica, filosòfica i artística, segons ha explicat el Liceu en un comunicat. Wagner va exposar el principi de la seva doctrina, inspirada en la tragèdia antiga, unint art i societat. El Liceu destaca que Wagner preferia el terme drama musical abans que òpera, “una noció que considerava que s’havia convertit en objecte d’expressió en detriment del drama”. És per això que a l’obra es mostren totes les formes d’art, incloses la música, el teatre i la poesia, per crear conjuntament el drama.

Publicitat

El compositor també va escriure quatre llibrets, on les paraules tenien un paper fonamental tant en l’expressió teatral com musical, utilitzant trenta-quatre personatges per explicar “la perversió del món provocada per la renúncia a l’amor per aconseguir el poder”. L’obra de Wagner posa fi al predomini dels cantants i de la veu i concedeix un paper decisiu a l’orquestra, el de narrador.

Castellucci centrarà la seva lectura en els llibrets representant elements clau com l’aigua i el foc. El director destacarà dels protagonistes les aspiracions, les emocions i els pensaments que els porten a l’amor absolut i la conquesta del poder.

Garcia de Gomar assenyala que Castellucci defineix “una nova manera d’entendre l’òpera i la recodifica proposant una cerimònia ètica i estètica, tot reflexionant sobre el món d’avui a partir d’aquest compendi de les emocions humanes com és la <em>Tetralogia”</em>. Assegura que és “un immens plaer poder oferir a Barcelona aquest projecte monumental que il·lusiona a tots els equips del teatre i que esperem sigui fascinant pels nostres públics”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió