Divendres, 17 de setembre de 2021 - Edició 1149
La República

El Liceu amplia el cicle de concerts de cambra fins a deu recitals i els fa arribar al Museu Marítim

ACN Barcelona.-La bona acollida interna de ‘Les cambres del Liceu’ (2018/2019) ha portat el teatre de la Rambla a fer créixer aquest programa de concerts de formacions de cambra de […]

Avatar
Agències 03/12/2019

ACN Barcelona.-La bona acollida interna de ‘Les cambres del Liceu’ (2018/2019) ha portat el teatre de la Rambla a fer créixer aquest programa de concerts de formacions de cambra de la casa, i fins i tot rebatejar-lo com ‘L’esclat de cambra del Liceu’. Si l’any passat van ser quatre recitals, aquest curs en seran deu, set dels quals al Foyer del Liceu i tres de gratuïts al Museu Marítim de Barcelona. Tots els recitals al Liceu inclouran partitures de dones compositores. Amb aquest cicle el Liceu dona sortida a diverses formacions de cambra que conviuen al sí de l’Orquestra (algunes, sorgides arran de la iniciativa del curs passat) i, de passada, ajuda a la cohesió de la pròpia secció orquestral, segons ha constatat el director musical Josep Pons.

‘L’esclat de cambra del Liceu’ constarà de 10 concerts que se celebraran del 4 de febrer al 7 de juliol. Enguany no es faran en espais diversos i poc habituals del Teatre -com es va assajar l’any passat- sinó únicament al Foyer del Teatre. Això sí, tres dels recitals sortiran de la casa i es faran al Museu Marítim de Barcelona, aquests amb entrada gratuïta, en una iniciativa de la casa per “apropar” la música clàssica a la gent i al barri, ha explicat el director general del Liceu, Valentí Oviedo. El responsable de l’equipament també ha informat que l’any passat el cicle va registrar una ocupació del 70%, i que aquesta és la xifra que aspiren a mantenir en aquesta edició. Trios, quartets, quintets, una orquestra de cambra i algun solista vocal, tots músics de l’Orquestra i el Cor de Liceu, seran els protagonistes d’aquests recitals. I és que, segons Josep Pons, la iniciativa endegada el curs passat amb 4 formacions internes va despertar l’entusiasme de més músics. Hi ha hagut una gran demanda per participar-hi, ha indicat Pons, que ha parlat d’una trentena de formacions de cambra que s’hi haurien interessat. Finalment hi participaran 11 conjunts, perquè un dels trios repeteix i comparteix un dels concerts amb un altre conjunt de tres. El programa arrencarà el 4 de febrer amb ‘El lament’ de Xostakóvitx, a càrrec del Trio Verguios, amb prèvia del Trio da Braccio interpretant Brahms i Charles Martin Loeffler. Les ‘Variacions Goldberg’, a càrrec del Trio Goldberg el 18 de febrer, i després el Quintet en Do Major de Franz Schubert, a càrrec del Quintet de corda. El mateix 6 d’abril el quintet interpretarà una composició de la islandesa Hildur Guonadóttir (1982), autora de les bandes sonores de la sèrie ‘Txernòbil’ o del film ‘Joker’. Més endavant, l’11 de maig, serà el torn de l’UceLI Quartet, interpretant els quintets de Dvorak i Schumann, amb una prèvia pel Trio en sol menor de la germana del compositor, Clara Schumann. El 26 de maig actuarà el quartet de corda Liceu 430 interpretant música de Mozart i també d’Elisabeth Jacquet de la Guerre, i ja a finals de juny arribarà un dels plats forts, amb tota una orquestra de cambra dirigida per Cristóforo Pestalozzi (músic de l’Orquestra), interpretant la Simfonia número 29 de Mozart i el quartet ‘La mort i la donzella’ de Schubert, a banda del ‘Concerto for Strings’ de Grazyna Bacewicz. Tancarà el cicle al Foyer l’Ensemble 1918, el 7 de juliol, interpretant ‘L’història d’un soldat’, de Stravinski, i ‘Nocturn per a violí sol’, de Kaija Saariaho (1952). Pel què fa als concerts al Museu Marítim, seran tots tres el mateix dia 16 de maig en horari de matí i tarda. El quartet ‘Rosamunde’, de Schubert (amb el Quartet de corda Ad Libitum), a l’Auditori del museu, i el Septet en mi b major de Beethoven, a càrrec de Septeto a la Nau central, obriran foc al migdia. I la Liceu Brass Ensemble, formació de metalls de l’Orquestra, tancarà la jornada a les sis de la tarda amb un programa variat que inclou Strauss, Bizet, Ravel o Duke Ellington, entre altres.