Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024
Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024

El Gremi del Motor critica l’impost català d’emissions de CO2: “Ja n’hi ha prou de sempre carregar contra l’automoció”

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-El Gremi del Motor ha criticat el nou impost català a les emissions contaminants que es preveu que afecti uns tres milions i mig de vehicles, que pagarien entre 7 i 128 euros en funció dels gasos que emeten. En declaracions als mitjans, el president del Gremi del Motor i de Fecavem, Jaume Roura, ha assegurat que el tribut és “injust” i ha argumentat que no només l’automòbil genera gasos contaminants. “Des del Gremi estem totalment en contra de gravar a l’automòbil, ja n’hi ha prou de carregar sobre el mateix consumidor, l’automoció”, ha explicat. Alhora, ha reclamat que, en el cas que s’hagi de mantenir tant si com no aquest impost, es dediquin íntegrament a ajudes per a renovar el parc automobilístic, molt envellit.

A conseqüència d’aquest impost, els representants d’aquest àmbit se senten “discriminat com a catalans” en comparació amb la resta de l’Estat, ha lamentat Roura. “No pot ser que per tenir un vehicle per circular per Catalunya hagi de pagar més que les altres autonomies de l’Espanya”, ha afegit. L’impost, que es troba en tràmits parlamentaris, començarà a gravar els vehicles més contaminants el novembre del 2020 però amb meritació del 2019. El primer any estaran exempts els que emetin menys de 120 grams de CO2 per kilòmetre, llindar que baixarà als 95 el 2020. A més, el primer any tributaran cotxes i furgonetes i un any després s’incorporaran les motocicletes.Cautela tot i l’augment de vendes del 20% a BarcelonaL’àrea metropolitana de Barcelona va registrar un increment de vendes de 6.245 cotxes nous durant l’últim trimestre de l’any 2019, just abans que entrés en funcionament la Zona de Baixes Emissions (ZBE). Amb tot, el Gremi del Motor ha mostrat cautela davant aquest augment del 20% de les vendes de turismes nous a la regió metropolitana en comparació amb el 2018. Els representants del sector automobilístic asseguren que la mesura adoptada pel Govern d’Ada Colau és “curt-terminista”. Segons el Gremi encara que, en un inici el creixement de vendes els ha pogut beneficiar, la ZBE no ajudarà a renovar el parc a llarg termini. “No és la solució al problema de la contaminació, la solució al problema és la renovació del parc antic i això s’ha de facilitar per millorar la contaminació que provoca l’automoció amb ajudes per poder retirar els vehicles que contaminen i que avui no donen la garantia de seguretat com els vehicles nous”, ha dit.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió