Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

El Govern “simplifica” el model de finançament del servei d’atenció ciutadana 012

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-El Govern ha aprovat un acord que “simplifica” el model de finançament de l’atenció de 012 i manté la concentració dels serveis d’atenció ciutadana en aquest número de telèfon. Fins ara, els departaments havien de signar convenis amb la Direcció General d’Atenció Ciutadana quan requerien atenció especialitzada dels seus serveis a través del 012. Però, a causa de l’increment de la demanda d’atenció ciutadana, el Govern ha dissenyat un sistema “més àgil i eficient” a través del qual els departaments han de preveure els serveis específics dels quals el 012 haurà d’informar l’any següent. Segons l’executiu, així també es podrà incrementar el nombre de trucades ateses i es permetrà “planificar i ordenar” l’atenció telefònica.

Durant el 2020, el 012 ha atès més d’1,3 milions de trucades: més del 20% corresponen a consultes de temes d’afers socials. I el Govern ha remarcat que el 012 té una “rellevància especial” en un moment com l’actual de pandèmia per la covid-19 en què “l’acompanyament a les persones és més necessari que mai”. L’objectiu de l’acord és donar resposta a gran part de les necessitats que els departaments i organismes de la Generalitat traslladen a la Direcció General d’Atenció Ciutadana. “Es tracta de millorar el servei que es presta a la ciutadania per poder oferir una atenció cada vegada més personalitzada i capaç de donar respostes el més especialitzades possible”, afegeix el Govern.L’executiu també ha aprovat els serveis especialitzats que es prestaran des del 012 durant el 2021: informació sobre la renda garantida de ciutadania, dependència, prestacions socials, famílies monoparentals i nombroses, informació tributària, sancions de trànsit i cèdules d’habitabilitat.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió