Diumenge, 1 d'agost de 2021 - Edició 1102
La República

El Govern licitarà “en les properes setmanes” la compra de 250.000 ordinadors per 5è i 6è de primària, 1r i 2n d’ESO

ACN Barcelona.-El Govern licitarà “en les properes setmanes” la compra de 250.000 ordinadors per als cursos de 5è i 6è de primària 1r i 2n d’ESO que s’incorporaran al sistema […]

Avatar
Agències 01/07/2021

ACN Barcelona.-El Govern licitarà “en les properes setmanes” la compra de 250.000 ordinadors per als cursos de 5è i 6è de primària 1r i 2n d’ESO que s’incorporaran al sistema educatiu al llarg del 2022 i el 2023, segons ha dit el conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, en una atenció als mitjans al Mobile World Congress (MWC), després de la presentació de l’mSchools EdChange. Segons Cambray, la conselleria pretén “avançar i posar Catalunya com a país capdavanter en l’ús de les tecnologies a les escoles”, entregant aquest curs 300.000 ordinadors a alumnes a partir de 3r d’ESO i al professorat. Tot i això, ha afegit que “les màquines són necessàries però no suficients” i cal aprendre de les “experiències pedagògiques no reeixides d’altres països”.

Cambray no ha detallat en quin moment del curs arribaran aquests dispositius. “Estem en fase de licitació. Concretarem el calendari de compra i de proveïment properament”, ha detallat.El conseller d’Educació ha presidit l’acte de presentació de l’mSchools EdChange al Hall 3 del congrés, acompanyat de la secretària general d’Educació, Patrícia Gomà, el director general d’Innovació, Recerca i Cultura Digital, Joan Cuevas, i el director d’mSchools, Albert Forn.L’acte ha inclòs una taula rodona sobre el desplegament i gestió de solucions educatives, amb representants i experts d’empreses de telecomunicacions.A la sortida, Cambray ha mostrat la seva satisfacció per com han entomat la covid les escoles catalanes. “Hem estat capaços de desplegar un pla digital que és referència i líders d’arreu d’Europa i al món”, ha dit als periodistes. A partir d’ara, cal “seguir” i “ser capaços de continuar donant-nos i d’eines informàtiques però sobretot de donar-hi l’aplicabilitat pedagògica a les màquines”. Aquests equips han de permetre “transformar, complementar i enriquir l’educació presencial”, ha dit.