Dimarts, 11 de maig de 2021 - Edició 1020
La República

El Govern invertirà 4,5 MEUR per accelerar la digitalització del Departament d’Empresa fins al 2026

ACN Barcelona.-El Govern invertirà 4,5 milions d’euros fins a l’any 2026 per accelerar la digitalització dels sistemes d’informació del Departament d’Empresa i Coneixement i agilitzar la tramitació de documentació. Entre […]

Avatar
Agències 04/05/2021

ACN Barcelona.-El Govern invertirà 4,5 milions d’euros fins a l’any 2026 per accelerar la digitalització dels sistemes d’informació del Departament d’Empresa i Coneixement i agilitzar la tramitació de documentació. Entre els projectes que es duran a terme destaca l’optimització del Canal Empresa, la plataforma des d’on les empreses han sol·licitat bona part dels ajuts per compensar les pèrdues derivades de la crisi de la covid-19. Amb aquests recursos, la Generalitat també impulsarà la creació de tres oficines de ciència de dades en àmbits com el turisme, el comerç o la indústria i actualitzarà el programari actual del departament. Segons el Govern, aquests recursos serviran per “avançar cap a una nova administració transformada digitalment”.

Una de les noves oficines serà l’oficina de ciència de dades de la Finestreta Única Empresarial (FUE), que es dedicarà a fer recerca de dades sobre activitats d’empreses des d’un punt de vista de tramitació. A partir dels resultats obtinguts, el departament d’Empresa farà recomanacions individuals a les empreses en temes com la planificació o la seva estructura.També es crearà l’oficina de ciència de dades de Turisme, que tindrà com a objectiu la predicció del comportament del turisme mitjançant l’ús de dades recollides durant els darrers anys per la Direcció General de Turisme. Finalment, es posarà en marxa una oficina de ciència de dades de Comerç, Indústria i Seguretat Industrial, que buscarà la generació de coneixement en diferents sectors a partir de dades recollides per l’administració i d’altres externes.La inversió vol aconseguir que l’administració tendeixi a oferir serveis “predictius i proactius” que s’avancin a les necessitats de les empreses, “potenciar els serveis públics centrats en l’usuari” i “fomentar les habilitats digitals del personal”. Finalment, el Govern assenyala que la gestió pública ha de ser “moderna i flexible” i aposta per un model d’administració “sostenible”.