ACN Barcelona.-El Govern ha aprovat engegar una campanya de ciberseguretat per a empreses i teixit productiu davant l’ús intensiu d’eines digitals i teletreball per la situació de confinament, ja que l”Agència de Ciberseguretat de Catalunya ha detectat un increment de la ciberdelinqüència i del cibercrim. De fet, s’han detectat increments d’amenaces de més del 150% respecte al primer trimestre de l’any anterior en coaccions o extorsions, fraus econòmics o atacs deliberats. Segons l’executiu, la campanya vol promoure una cultura de ciberseguretat en l’àmbit empresarial i en tots els processos de negoci mitjançant recomanacions, consells i eines.
El Govern considera que les ciberamenaces són un autèntic risc per a l’economia, la societat digital i la ciutadania. Per això el passat 1 de gener es va posar en marxa la nova Agència de Ciberseguretat de Catalunya com entitat responsable, en l’àmbit de la Generalitat, de governar la ciberseguretat i impulsar les polítiques públiques adreçades a protegir la ciutadania, les empreses i les institucions del país.En aquest sentit, el Govern ha donat llum verda a la creació de la nova marca de l’Agència de Ciberseguretat de Catalunya per donar-la a conèixer i dotar-la “d’una nova identitat visual pròpia”. Segons l’executiu, la nova marca, alineada amb el Programa d’Identificació Visual (PIV) de la Generalitat, ha de permetre potenciar l’agència com a “referent nacional i internacional” en l’àmbit de la ciberseguretat.