Diumenge, 19 de setembre de 2021 - Edició 1151
La República

El Govern i el Ministeri de Transports es reuneixen secretament a Madrid per tractar l’ampliació de l’Aeroport del Prat

ACN Barcelona.-El vicepresident del Govern i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, i la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, s’han reunit aquest dilluns a […]

Avatar
Agències 02/08/2021

ACN Barcelona.-El vicepresident del Govern i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, i la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, s’han reunit aquest dilluns a la seu del ministeri per tractar l’ampliació de l’aeroport del Prat, segons ha avançat ElDiario.es i ha confirmat l’ACN. La trobada, que no constava en l’agenda oficial del vicepresident, s’ha celebrat abans de la bilateral que mantenen els dos executius a la capital espanyola i també ha comptat amb la participació d’Aena, Maurici Lucena; i la nova secretària d’Estat de Transport i expresidenta d’Adif, Isabel Pardo de Vera. De moment, no han transcendit detalls de la reunió ni si s’ha avançat en un possible acord.

L’ampliació de les instal·lacions passa per l’allargament de 500 metres de la pista curta, la més propera al mar, i la construcció d’una terminal satèl·lit. Les obres d’allargament de la pista, que haurien de permetre que els avions de més envergadura hi poguessin operar, implica però la invasió d’una zona de la Xarxa Natura 2000. Aena ha ofert compensacions i traslladar aquesta zona mentre que els detractors de l’obra insten les autoritats a buscar alternatives, com és potenciar els altres dos aeroports comercials d’Aena: Reus i Girona. La connexió en alta velocitat dels tres aeroports és un dels punts que ha defensat sempre la Generalitat, que encara no s’ha pronunciat obertament si aposta per l’ampliació. Mentrestant, el president d’Aena, Maurici Lucena, ha instat la Generalitat a prendre una decisió aquest estiu perquè la inversió, de 1.700 milions d’euros, pugui ser inclosa en el DORA 2022-26 que el Consell de Ministres hauria d’aprovar, com a màxim, a finals de setembre. Del contrari, adverteix, aquesta actuació no seria una realitat fins aproximadament el 2035.