Divendres, 30 d'octubre de 2020 - Edició 827
La República

El govern espanyol vol “triplicar” les inversions en el Corredor Mediterrani gràcies als fons europeus

ACN Barcelona.-El govern espanyol vol “triplicar” entre aquest any i el 2022 les inversions en el Corredor Mediterrani gràcies als fons europeus i als nous pressupostos generals de l’Estat, segons […]

Avatar
Agències 15/10/2020

ACN Barcelona.-El govern espanyol vol “triplicar” entre aquest any i el 2022 les inversions en el Corredor Mediterrani gràcies als fons europeus i als nous pressupostos generals de l’Estat, segons ha assegurat el secretari d’Estat d’Infraestructures, Transport i Habitatge, Pedro Saura, en unes jornades del diari ‘Expansión’. L’executiu espanyol, així com el comissionat pel Corredor Mediterrani, consideren que els diners europeus són una “oportunitat” per donar impuls a la infraestructura, que consideren “clau” per ajudar a superar la crisi econòmica derivada de la pandèmia. Segons ha dit Saura, l’efecte a curt termini d’aquesta inversió suposaria 7.000 milions d’euros, l’equivalent a un 0,6% del PIB.

El comissionat pel corredor mediterrani, Josep Vicent Boira, ha insistit també que els diners que ara arribaran poden ajudar a completar els “deures pendents” amb el Corredor Mediterrani. “Per cada euro invertit, hi haurà 3,5 euros de beneficis en el PIB dels països per on passa el corredor, és fonamental”, ha destacat Boira. El comissionat del corredor ha destacat que Espanya és “la potència fonamental” d’aquesta infraestructura – ja que compta amb el 50% dels ports i aeroports que connectarà- i per això s’hi ha d’apostar de forma decidida. A més, el corredor es considera essencial per “reconfigurar l’economia i orientar-la cap a la potenciació logística i el transport intel·ligent”, així com per contribuir a la seva recuperació. El secretari d’Infraestructures de la Generalitat, Isidre Gavín, també ha participat en les jornades, on ha ofert “tota la col·laboració” del Govern per tirar endavant el corredor mediterrani. Amb tot, ha lamentat que durant molts anys l’Estat ha fet “una mala aposta” en infraestructures, potenciant “un disseny radial de l’alta velocitat” o relegant el transport de mercaderies en alta velocitat en comparació amb els passatgers.

Relacionats