El govern espanyol signa un protocol per impulsar un nou edifici del CSIC i oficines a la Ciutadella del Coneixement 

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El Ministeri de Ciència i Innovació i el de Política Territorial han signat un protocol per impulsar un nou edifici destinat principalment a usos científics en un terreny de la delegació del govern espanyol a Catalunya que està al carrer dr. Trueta, a Barcelona. El solar s’ubica a l’antic Mercat del Peix, l’espai que ha d’acollir el projecte de la Ciutadella del Coneixement. L’edifici que es construirà serà seu dels dos instituts del CSIC, un centre científic que podria reunir més de 300 persones i 40 grups d’investigació i oficines de la delegació del govern espanyol a Catalunya. Per fer possible el projecte, l’Ajuntament de Barcelona haurà de modificar el planejament urbanístic, ja que actualment el terreny està qualificat de zona verda.

Segons el protocol subscrit, el CSIC assumeix les actuacions econòmiques i gestions patrimonials i urbanístiques necessàries per a la construcció del nou edifici. Els serveis del CSIC ocuparan 13.000 m2 i el terç restant de l’extensió, 4.600 m2, estaran a disposició del Ministeri de Política Territorial per destinar-los a oficines, magatzem electoral, sales per al personal, magatzem mobiliari, aparcament i arxiu.

Publicitat

Els dos ministeris assenyalen que el protocol servirà alhora per impulsar la Ciutadella del Coneixement, el projecte interinstitucional que preveu convertir els terrenys de l’antic Mercat del Peix en un campus d’investigació i innovació punter a Europa. Aquest projecte contempla, entre altres, la futura instal·lació del Laboratori Europeu de Biologia Molecular i acull actualment instituts d’investigació diversos. El Ministeri de Política Territorial i el CSIC han acordat crear un Grup de Treball integrat per quatre persones, dues per institució.

 

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió