Dilluns, 14 de juny de 2021 - Edició 1054
La República

El Govern destina una inversió rècord de 7,4 MEUR en la campanya turística per “reactivar” el sector

ACN Barcelona.-El Govern destinarà una inversió rècord de 7,4 milions d’euros a una campanya de promoció turística per “reactivar” el sector i evitar el tancament de petites i mitjanes empreses […]

Avatar
Agències 15/06/2020

ACN Barcelona.-El Govern destinarà una inversió rècord de 7,4 milions d’euros a una campanya de promoció turística per “reactivar” el sector i evitar el tancament de petites i mitjanes empreses al territori. La primera onada de la campanya, amb un pressupost de 3,3 milions d’euros, s’adreçarà als mercats català, estatal i internacional de proximitat, bàsicament França, Alemanya, Regne Unit i Benelux. La segona part es difondrà a la tardor i s’allargarà fins al 2021, segons ha anunciat la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, en l’acte de presentació. En aquest cas, el Govern destinarà 4,1 milions d’euros per “recuperar” altres mercats i tornar Catalunya a la “posició de lideratge”.

Sota l’eslògan ‘Catalunya és casa teva’, la campanya pretén fer front a l’impacte de la crisi del coronavirus en el sector. El Govern destinarà 7,4 milions d’euros a la campanya, “la inversió més important en promoció turística que s’ha fet fins ara a Catalunya”, amb l’objectiu de “reactivar” el turisme i evitar el tancament de les petites i mitjanes empreses del sector.”És una campanya molt especial, d’impacte, perquè ens hi juguem molt. El Govern és plenament conscient del moment crític per a l’economia del país”, ha resumit el president de la Generalitat, Quim Torra, en l’acte de presentació de la campanya, celebrat en el Palau de la Generalitat. Segons dades del Govern, la crisi de la covid-19 provocarà una caiguda de la facturació directa del sector de 15.000 milions d’euros i la pèrdua de 90.000 llocs de treball. La primera onada de la campanya tindrà lloc entre el 19 de juny i el 15 de setembre i es dirigirà especialment als mercats emissors “més madurs” i amb “major accessibilitat” a Catalunya. “Potenciar el turisme de proximitat és imprescindible per garantir la continuïtat d’un sector clau”, ha defensat la consellera d’Empresa i Coneixement. La segona onada, entre la tardor de 2020 i la primera part de 2021, se centrarà en “recuperar” altres mercats internacionals i “tornar a la posició de lideratge” d’abans de la pandèmia. “Tornarem a ser una de les millors destinacions del món i referent a la Mediterrània”, ha afegit Chacón.El director de l’Agència Catalana de Turisme, David Font, ha assegurat que el turisme internacional és un dels sectors “estratègics” per a Catalunya. L’any passat, els visitants estrangers van generar una despesa de 21.000 milions d’euros. “Volem continuar sent la destinació preferida del turisme internacional, que estima Catalunya com l’estimem nosaltres”, ha afegit Font. En aquest context, el president de la Generalitat ha destacat la importància de “conjuminar” les reivindicacions del sector amb una obertura “el més àmplia possible” per permetre l’arribada de turistes. Així mateix, ha reiterat la petició al govern espanyol de dotar a Catalunya de 7.500 milions d’euros d’ajuts directes per a les companyies del sector. “Necessitem liquiditat per a les empreses, connectar els ciutadans amb l’oferta local i la represa segura dels serveis turístics”, ha resumit. El president del Govern ha definit Catalunya com una terra “rica en diversitat” i ha destacat la versatilitat del destí, apte tant per un públic familiar com pels visitants que vulguin gaudir de l’arquitectura, la natura o la gastronomia. “Volem consolidar-nos com una de les tres primeres destinacions de la Mediterrània”, ha assegurat. Torra ha reconegut que la manca d’una vacuna per combatre el virus no permet tornar a la situació d’abans de la pandèmia. Tot i això, ha fet una crida a fer “de l’excepcionalitat” un “atractiu més” i ha assegurat que Catalunya té una natura i un paisatge “imbatible”. L’acte ha comptat amb la participació del vicepresident primer de la Diputació de Barcelona, Jaume Collboni; el vicepresident del Patronat de Turisme Costa Brava de la Diputació de Girona, Jaume Dulsat; la vicepresidenta del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Rosa Pujol; la presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó; el Conseller de Turisme de la Vall d’Aran, Juan Antonio Serrano, i el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font.