Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

El govern de Barcelona aprova la reforma de la ronda de Sant Antoni amb el vot en contra del PSC

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – La Comissió de Govern de l’Ajuntament de Barcelona ha donat llum verda a la reforma de la ronda de Sant Antoni amb el vot en contra del PSC. Els socialistes han rebutjat el projecte en considerar que “no reuneix el consens de la majoria de veïns i comerciants”. La proposta incorpora un nou espai per a vianants entre Villarroel i Floridablanca i elimina el carril bici que hi havia en el plantejament anterior, permetent la lliure circulació d’aquest mitjà, amb prioritat per als vianants. A més, s’hi instal·larà un paviment de pedra natural i pèrgoles verdes i fotovoltaiques amb zones d’ombra i només hi haurà carril bus exclusiu de baixada entre Villarroel i Comte d’Urgell. El pressupost de les obres és de 11,3 MEUR.

En una piulada a Twitter, la presidenta de Grup Municipal del PSC, Laia Bonet, ha indicat que hi han votat en contra perquè el projecte “no reuneix el consens de la majoria de veïns i comerciants”. En aquest sentit, ha reclamat “una ronda que garanteixi la mobilitat, amb un carril bus en cada sentit i zona de càrrega i descàrrega al costat del Raval”. Alhora, ha manifestat que “els problemes del Raval no se solucionen amb una plaça a la Ronda de Sant Antoni, sinó amb un pla integral de millora com el que proposem des del PSC”.

Publicitat

En un comunicat, l’Ajuntament ha assenyalat que l’aprovació del projecte executiu per reformar la ronda de Sant Antoni dona resposta a l’avantprojecte presentat al febrer com a resultat del procés participatiu fet amb el veïnat i entitats de la zona. “La transformació proposada respon al model Superilla Barcelona, afavorirà els usos ciutadans, la vida de barri i el comerç local i suposarà l’inici d’un nou plantejament per a totes les rondes de Ciutat Vella”, ha apuntat el consistori.

<strong>Una gran plaça lliure de vehicles</strong>

La futura ronda de Sant Antoni es configura com un àmbit pacificat on l’asfalt i la circulació de cotxes desapareixen per donar pas a un paviment continu de pedra natural i de façana a façana. Com a novetat, es configura una nova plaça entre el carrers de Villaroel i Floridablanca completament pacificada i lliure de vehicles – només admetrà el pas necessari de vehicles de serveis i emergència pels laterals -.

Aquest tram s’allibera de les places de càrrega i descàrrega previstes inicialment en l’avantprojecte, que passen a situar-se als extrems de la pròpia plaça – a l’alçada de Villarroel i a la de Floridablanca -. El nou àmbit totalment pacificat es diferenciarà de la resta de l’espai i combinarà parterres, verd, zones de joc i paviment de sauló. S’unirà amb la plaça del Pes de la Palla, que es reformarà per millorar l’espai públic i incloure-hi una superàrea de joc infantil i més verd.

La proposta preveu un carril bus exclusiu de baixada només des de Villarroel fins a Comte d’Urgell, la qual cosa fa possible blindar del pas de vehicles la plaça entre Villaroel i Floridablanca i alhora resol el pas del bus en contra direcció pel carrer del Comte d’Urgell. A més, en aquest tram es genera una vorera de més de 17 metres d’amplada al costat Raval, i s’hi ubiquen unes pèrgoles de fusta amb verd i plaques fotovoltaiques que generen noves zones d’estada i ombra.

Pel que fa a la mobilitat amb bicicleta, es consolida el pas de ciclistes que ja s’hi produeix avui dia i podran circular per tot l’àmbit mantenint la prioritat de pas del vianant.

Per resoldre la falta d’espais verds actual, es col·loquen escocells i parterres més grans per a arbres, arbustos i flors, majoritàriament entre Floridablanca i Villarroel, on no hi ha el metro al subsòl i es pot plantar. En total, es projecten més de 1.000 metres quadrats de verd urbà i uns 150 arbres, dels quals 46 són nous. També es creen espais amb activitats diverses, més zones de passeig i d’ombra i jocs infantils per als infants.

Les àrees de càrrega i descàrrega passaran de les dues places actuals a una quinzena. Es distribuiran als dos extrems de l’espai completament pacificat i al tram entre Villarroel i Urgell, i funcionarien durant unes hores determinades i la resta del dia seria per als vianants, tal com passa en els eixos verds de la ciutat.

El projecte també inclou pacificar l’eix verd de Tamarit per connectar així la nova ronda amb la superilla de Sant Antoni. A banda, es crearan dues placetes a l’encreuament amb Casanovas i amb Tamarit, i es renovarà la plaça del Dubte, inclosa en l’àmbit.

La reurbanització permetrà incrementar l’espai públic destinat als vianants i les zones verdes. Actualment, entre la ronda i el carrer de Tamarit hi ha 15.262 metres quadrats d’espai pacificat i amb aquesta transformació s’arriba als 16.300 metres quadrats.

<strong>Properes passes</strong>

Després de l’aprovació inicial del projecte executiu, ara el següent pas serà aprovar-lo definitivament i adjudicar les obres al juliol per iniciar-les a finals d’estiu. Tindran una durada d’uns 10 mesos i s’hi invertirà uns 11,3 MEUR.

A més, tal com demanaven la cinquantena d’entitats a favor de la pacificació de la ronda, hi haurà una comissió de seguiment per avaluar l’evolució del projecte i l’estat de la zona.

Actualment, a la ronda ja no hi ha la llosa damunt la qual es va col·locar l’antic mercat provisional de Sant Antoni. Es va acabar de retirar a principis d’aquest mes. Des de llavors, s’han reactivat les activitats de dinamització ciutadana amb activitats i jocs adreçats a un públic familiar i també per a adults.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió