Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

El Govern busca atraure el turisme de negocis vinculat a l’automoció i la mobilitat amb el projecte ‘Meeting&Mobility’

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El Departament d’Empresa i Treball ha impulsat el projecte ‘Meeting&Mobility’, una iniciativa que busca atraure el turisme de negocis vinculat als sectors de l’automoció i la mobilitat. El projecte pretén posicionar Catalunya com a seu de referència per a fires i esdeveniments internacionals de mobilitat i automoció, i fomentar el turisme de reunió. En la presentació del projecte aquest dimecres, els impulsors han detallat que l’objectiu és fer-ho a través de la presència i participació en diversos esdeveniments per promocionar el territori i amb l’ús de les xarxes socials com a mitjà per fer difusió. La iniciativa compta amb la col·laboració d’ACCIÓ i l’Agència Catalana de Turisme.

“Som forts en automoció i mobilitat, i som forts en atraure el turisme de convencions”, ha assegurat el secretari d’Empresa, Albert Castellanos, en la presentació de la iniciativa a la Casa Seat. Castellanos ha assenyalat que Catalunya és un “país referent” en la indústria de l’automoció i la mobilitat, i ha recordat que el volum de negoci del sector és superior als 19 mil milions d’euros, a la vegada que genera ocupació directa a més de 38 mil persones i compta amb 350 empreses productores.

Publicitat

A banda d’això, el secretari d’Empresa ha destacat que el turisme de convencions, a Barcelona genera prop de 1.900 milions d’euros, segons dades prepandèmia. Un turisme que, a parer de Castellanos, “interessa especialment” pel valor afegit que arrossega amb ell. Tal com ha apuntat, un turista que visita la ciutat per negocis gasta de mitjana un 52% més que un visitant que ho fa amb motivacions exclusivament d’oci.

“Cal aprofitar el potencial de l’Agència Catalana de Turisme per focalitzar els esforços en l’atracció d’aquest tipus d’esdeveniments i, per altra banda, a través d’ACCIÓ, aprofitar la celebració d’aquests esdeveniments per detectar oportunitats d’inversió”, ha remarcat Castellanos.

Al seu torn, la directora general de Turisme de la Generalitat, Marta Domènech, ha defensat la celebració de fires internacionals “pel retorn socioeconòmic” que generen en el territori, i ha reivindicat que el turisme “va molt més enllà” del que la població creu. “Tot això és turisme encara que no ho sembli o que la ciutadania no ho reconegui”, ha remarcat Domènech.

<strong>Participació en una trentena de fires i esdeveniments</strong>

En la presentació del projecte, ACCIÓ i l’Agència Catalana del Turisme han detallat que la iniciativa es posarà en marxa a partir d’aquest mes d’octubre i, en una primera fase, fins al desembre, es focalitzarà en fer difusió a través de les xarxes socials i diversos ‘influencers’.

Posteriorment, a partir del 2023, el Govern i ambdues entitats col·laboradores pretenen portar el projecte a una trentena de fires i esdeveniments per fer-ne promoció. Entre d’altres, Empresa i Treball portarà el ‘Meeting&Mobility’ a l’Automobile Barcelona, el Mobile World Congress o el Global Public Transport Sumit, esdeveniments que tindran lloc a la capital catalana.

En la seva intervenció, la directora general d’Indústria, Natàlia Mas, ha subratllat que el 2023 és una “gran ocasió” per demostrar “l’eficàcia del programa”, ja que Catalunya acollirà esdeveniments de referència dins el sector de l’automoció i la mobilitat. “Hi ha oportunitats i les hem de sortir a buscar”, ha sostingut.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió