Dilluns, 20 de setembre de 2021 - Edició 1152
La República

El Govern aprova un decret que regula la tramesa telemàtica de documents notarials a l’Agència Tributària de Catalunya

ACN Barcelona.-El Govern ha aprovat un decret que regula condicions i terminis en què els notaris han de trametre documentació telemàtica dels impostos de successions i de transmissions patrimonials i […]

Avatar
Agències 09/02/2021

ACN Barcelona.-El Govern ha aprovat un decret que regula condicions i terminis en què els notaris han de trametre documentació telemàtica dels impostos de successions i de transmissions patrimonials i actes jurídics documentats a l’Agència Tributària de Catalunya (ATC). Aquesta mesura facilitarà la comprovació i investigació de les obligacions tributàries i millorarà la lluita contra el frau. Els notaris podran enviar a l’ATC una declaració informativa resum i una còpia simple en format PDF de cada escriptura. Fins ara, la tramesa telemàtica de la còpia simple de les escriptures públiques només es feia quan era requerida de manera específica. A partir d’ara, el subministrament d’informació es farà obligatòriament en format electrònic.

Els fets imposables que es podran trametre telemàticament i les especificacions tècniques que s’hauran de complir es determinaran en una ordre del Departament de la Vicepresidència i d’Economia i Hisenda que es publicarà en les properes setmanes, segons indica el decret. Per garantir l’autoria, l’origen i la integritat de les còpies, l’enviament de la informació s’efectuarà mitjançant una connexió segura entre els sistemes de l’ATC i del Consell General del Notariat.Pel que fa als terminis, el decret determina que la informació s’haurà d’enviar dins els deu dies hàbils comptats a partir de la formalització de l’escriptura pública, però també preveu que aquest termini es pugui ampliar, excepcionalment i per causa justificada, sempre que no s’excedeixi la data límit de presentació de l’impost.