Dissabte, 24 de juliol de 2021 - Edició 1094
La República

El Govern agilitza tràmits per reduir el període de pagament a proveïdors amb l’objectiu de situar-lo per sota d’un mes

ACN Barcelona.-El Govern posa en marxa un sistema per reduir el període mitjà de pagament a proveïdors de la Generalitat i del seu sector públic, agilitzant la tramitació de factures, […]

Avatar
Agències 24/11/2020

ACN Barcelona.-El Govern posa en marxa un sistema per reduir el període mitjà de pagament a proveïdors de la Generalitat i del seu sector públic, agilitzant la tramitació de factures, generalitzant la implementació de la factura electrònica i ajustant els terminis de gestió del pagament. El conseller executiu ho ha aprovat en un acord que també habilita un sistema gratuït de generació i registre de factures electròniques per als proveïdors, ja que, per regla general, només s’acceptaran les que es presentin en aquest format. L’objectiu del Departament d’Economia i Hisenda, la conselleria que ha ideat les mesures, és que l’any vinent el període de mitjà de pagament a proveïdors (PMP) de la Generalitat torni a situar-se per sota dels 30 dies l’any que ve.

En concret, en relació amb la tramitació de factures l’acord preveu una millora dels circuits organitzatius, operatius i tecnològics per reduir un 20% el termini mitjà de tramitació; s’estableix un termini màxim en el tràmit de conformitat i s’agilita el retorn d’aquelles que s’hagin d’esmenar. El Departament que encapçala Pere Aragonès incorporarà indicadors de seguiment als sistemes informàtics corporatius per tal de supervisar els estats de tramitació de les factures a tot el sector públic. Des de l’1 de desembre, la conselleria rebutjarà del registre comptable de factures totes aquelles que excedeixin un període de sis mesos des del seu registre sense haver estat degudament conformades per l’òrgan corresponent; a partir del dia 1 d’abril de l’any que ve, aquest període màxim es rebaixa a quatre mesos.Pel que fa a la implementació de la factura electrònica, en els plecs de clàusules administratives dels contractes, així com en la formalització dels convenis, s’estableix l’obligació de presentar les factures aquest format electrònic, ja que les factures en paper només podran emetre’s de forma excepcional.Per a fer-ho possible, Economia habilitarà un generador gratuït de factures electròniques per als proveïdors en sis mesos, adreçat especialment a les petites i mitjanes empreses. “L’objectiu és que, un cop generada la factura, aquesta es registri automàticament en el registre comptable de factures de la Generalitat, de forma que la generació de la factura, la signatura i l’enviament al departament o entitat corresponent es faci en un sol acte”, apunta l’acord de Govern. Les factures en paper s’incorporaran al sistema informàtic econòmic i financer corporatiu mitjançant un procés homologat de digitalització segura de factures.El document també es refereix a les millores en la gestió dels pagaments de les factures tot afirmant que es prioritzarà el pagament segons la data de venciment o antiguitat de la factura; s’augmentarà la freqüència de remeses de pagaments per ajustar al màxim els terminis i la disponibilitat del sistema corporatiu de centralització de tresoreria. A més, el Govern es compromet a fer seguiment de les entitats que, de manera reiterada, tinguin un PMP superior al que estableix la normativa.