ACN Barcelona – El Govern ha acordat aquest dimarts establir els criteris de gestió del Fons de Loteries, que es nodreix dels ingressos públics obtinguts amb la comercialització del joc a través de Loteries de Catalunya. Segons els criteris que s’han fixat a l’hora de prioritzar la destinació anual dels recursos econòmics, aquests es basaran en la disponibilitat econòmica del fons; les necessitats específiques anuals de cohesió social del país; l’impacte social dels projectes presentats, i el grau de maduresa pel que fa a la implementació del programa o actuació. El fons està destinat al finançament d’inversions, programes i actuacions que promoguin la prosperitat i la cohesió social i ara s’han fixat els criteris de gestió.
L’acord de Govern d’aquest dimarts també crea la Comissió Gestora del Fons de loteries, l’òrgan col·legiat que s’encarregarà d’elaborar l’informe tècnic a partir del qual el Govern decidirà els projectes que rebran finançament.
La Comissió es reunirà un cop l’any amb caràcter ordinari i tindrà entre les seves funcions analitzar la proposta de projectes i actuacions presentades susceptibles de finançament així com impulsar la transferència de les quanties a finançar a les partides pressupostàries corresponents.