ACN Barcelona.-El Govern ha aprovat aquets dimarts el Decret de la Inspecció d’Educació, norma que actualitza l’anterior del 2000 “per tal d’adequar-lo a les necessitats actuals del sistema educatiu”. El Departament d’Educació vol “garantir la qualitat de la funció inspectora” en el marc d’autonomia de centres i una major integració d’actuacions amb els agents socioeducatius del territori. A més, aposta per millorar la singularització de les actuacions de la inspecció a cada centre. Segons el Govern, es dona especial importància a l’acompanyament als centres, amb una visió “més horitzontal” de les relacions entre inspectors i direccions. També s’insisteix en la importància del treball “des de la proximitat” i la presència continuada als centres.
El decret concreta les finalitats de la inspecció i actualitza les seves funcions i la manera d’exercir-les. Entre les funcions, els principals canvis són la de contribuir a la qualitat, l’equitat i la inclusió educatives, enfortir el lideratge educatiu de les direccions dels centres i l’exercici de l’autonomia, promoure projectes de transformació educativa dels centres, afavorir el desenvolupament professionals dels docents i protegir els drets dels alumnes. També s’inclou que la inspecció ha de potenciar el treball coordinat i en xarxa dels centres, serveis educatius i serveis socioeducatius i de salut d’un territori, així com incorporar l’acompanyament en l’exercici de les funcions, el treball en equip i l’adequació al context de cada centre.