Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024
Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024

El Fòrum Carlemany de Girona es fixa adaptar-se a la digitalització i estendre el seu model a d’altres territoris

|

- Publicitat -

ACN Girona – El Fòrum Carlemany de Girona s’ha fixat com a objectius adaptar-se a la digitalització i estendre el seu model a d’altres territoris més enllà de la demarcació. L’associació sense ànim de lucre compleix vint anys agrupant un centenar d’empreses del territori i més de mig miler de directius i directives. Per impulsar la millora continuada dels negocis, el Fòrum Carlemany es focalitza en el conegut com a ‘benchmarking’ (una tècnica que es basa en compartir experiències a través de trobades, debats i reunions de grups de treball). Entre les prioritats que s’ha marcat a curt i mitjà termini s’hi inclouen també mantenir un equilibri estable entre la quantitat d’empreses i les sessions que organitza i obrir-se a les noves generacions.

Fundat el 2003, el Fòrum Carlemany celebra dues dècades acollint unes cent empreses de diversos sectors industrials. Una quarta part facturen més de 60 milions d’euros (MEUR) anuals i gairebé la meitat, un 42%, estan situades al Gironès.

Publicitat

Sota el seu paraigües hi ha des de microempreses fins a grans firmes. Un 6% de les associades tenen entre un i deu treballadors; i per contra, un 24% compten amb plantilles de més de 250 persones. En aquest darrer grup hi ha, per exemple, el Girona FC, el Bàsquet Girona, Agrienergia, Frit Ravich, Galetes Trias, Haribo, Hipra, Comexi, Metalquimia, Noel, Bassols Energia, Cuatrecases o Wikiloc.

Els directius de les empreses que participen al Fòrum se subdivideixen en catorze grups de ‘benchmarking’, que fan trobades durant l’any per tractar diversos temes i compartir les seves experiències i coneixements. “Si el Fòrum Carlemany ha arribat fins aquí és perquè s’han fet les coses ben fetes i ens hem anat adaptant a les necessitats d’una societat i un entorn que canvien de manera constant”, diu la seva presidenta, Sandra Masoliver.

“A cada mandat s’ha aportat una nova manera de fer i un valor afegit personal que ens ha permès evolucionar i s’ha avalat que el nostre model és molt vàlid, sostenible i necessari perquè ajuda al creixement personal i al de les empreses”, diu Masoliver. I hi afegeix: “És un model d’èxit i la clau és que no ho deixi de ser, pel que no volem perdre la nostra essència, el benchmarking”.

<strong>Catorze grups</strong>

Els catorze grups en què se subdivideix el ‘benchmarking’, exactament, són els d’Assistants de direcció, Administració i Finances, Alta Direcció, Carlemanys Junior, Grup Club de l’Empresari, Direcció Comercial i Màrqueting, Enginyeria R+D+I, Gestió de la Cadena de subministrament, Gestió de persones, TIC, Relacions Laborals, Prevenció de Riscos Laborals, ESG i Emprenedors.

Tots aquests grups fan reunions per àrees, tot i que també n’hi ha de transversals i una Supertransversal (que se celebra de manera anual i on hi pot assistir tothom). Aquest 2023 serà a mitjan novembre i abordarà tot allò relacionat amb la indústria 5.0 i la interacció entre l’ésser humà i les màquines, amb la intel·ligència artificial i robòtica com a elements més destacats.

De sessions de ‘benchmarking’ se’n fan mig centenar a l’any, reuneixen en total a uns 500 directius i l’assistència i participació, que han anat creixent amb el pas dels anys, ronda el 87% d’empreses actives. “No hi ha un espai fix, sinó que anem canviant, depenent de la temàtica; els assistents donen un 10% dels seus coneixements i en reben un 90%”, explica Masoliver.

<strong>Reptes per créixer</strong>

Després de 20 anys, el Fòrum Carlemany es planteja una sèrie de reptes de present -i sobretot, de futur- amb la voluntat de créixer i evolucionar. El principal objectiu, explica l’associació, és aconseguir un equilibri entre la qualitat de les sessions de ‘benchmarking’ i la quantitat de companyies associades i els seus participants. “El que no volem és comptar amb cada cop més empreses ni destacar en això, sinó fer bé les coses, obtenir uns resultats satisfactoris”, apunta Sandra Masoliver.

Amb la mirada posada a les noves generacions, molt habituades a conviure amb les xarxes socials, s’obren dues preocupacions més de l’associació, que té la intenció d’adaptar-se a les necessitats i reptes que planteja l’actual societat, avesada als canvis cada cop més ràpids i involucrada al cent per cent a una digitalització que tampoc s’atura. Ser part de la indústria 5.0, ser un model àgil i senzill sense caure en l’obsolescència esdevé per tant una altra de les prioritats.

Per a Sandra Masoliver, una altra de les prioritats del Fòrum Carlemany és estendre el seu model a d’altres territoris, més enllà de les comarques gironines. “Se’ns han acostat algunes associacions per veure com fem les coses i algunes d’elles han adaptat part de la nostra metodologia a les seves empreses. Estem disposats a ajudar a replicar aquesta manera de fer del Fòrum a d’altres àrees, implementar-lo a més indrets, perquè és un sistema productiu i eficient”, conclou.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió