Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

El Festival Sâlmon torna al Mercat de les Flors amb 35 propostes artístiques

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-La 8a edició del Sâlmon, el festival d’arts vives multivocal de Barcelona, torna al Mercat de les Flors a partir d’aquest dijous i fins al 16 de febrer. Enguany comptarà amb tres setmanes de programació, més de 100 artistes locals, estatals i internacionals, 35 propostes escèniques i més de 40 programadors acreditats. Entre els artistes convidats destaquen El Conde de Torrefiel, que dóna el tret de sortida al certamen, Marta Izquierdo, Isaak Erdoiza, Rubén Ramos, Sergi Fäustino i la trobada Bacanal. La proposta se centra en l’experimentació, la investigació i el valor del procés, amb una clara voluntat de reduir l’espai entre artistes, agents i espectadors.

La programació de la primera setmana gira entorn de la investigació, experimentació i la pràctica. Començarà el dijous 30 de gener amb l’actuació de El conde de Torrefiel i diumenge 2 de febrer ‘La Bacanal’ a Fabra i Coats. Una trobada on 12 artistes llatinoamericans que centren les seves pràctiques en les arts vives compartiran les seves investigacions i accions en format laboratori amb el públic general. “Es crea un espai de debat, diàleg i investigació on el públic entra a entendre les praxis de l’artista”, ha explicat la cocuradora del certamen, Elena Carmona.Entre les programacions escèniques de la primera setmana de gener també es podran veure artistes com Susanne Kennedy al Teatre Lliure i Georgia Vardarou a la Sala Hiroshima. “Són propostes que dialoguen i on la dramatúrgia transcendeix els paràmetres verbals”, ha remarcat la directora del Mercat de les Flors, Àngels Margarit.La segona setmana es caracteritza per una proposta d’artistes que han estat acompanyats per estructures de la ciutat durant un llarg recorregut com Fernanda Fragateiro, Joâo Fiadeiro i Carolina Campos, Rubén Ramos, Barbara Sánchez, Oscar Bueno i Los Voluble.La proposta més destacada de la segona setmana és la de la coreògrafa madrilenya Marta Izquierdo amb Imago-go. “És una proposta coreogràfica on parla de la figura de la “majorette” i que es construeix a partir dels seus atributs i del seu vocabulari corporal”, ha expressat la mediadora del festival, Cristina Alonso. “És la proposta més coral del festival”, sentencia Margarit. La ‘Majorette’ es desplaça i s’expressa en altres codis coreogràfics: els del ballet, la dansa contemporània, la performance i les danses urbanes practicades per les comunitats afroamericanes i queer, una “hibridació de llenguatges i disciplines”.Pel que fa a la tercera setmana hi actuaran artistes com Eisa Jocson i Sergi Fäustino i cal destacar a l’artista Isaak Erdoiza amb la seva proposta Massa. Prenent com a punt de partida la càrrega simbòlica que conté el cos de l’home, la peça posa el focus en ell com a element de representacions i d’imaginaris i proposa la construcció d’un cos complex, una massa on l’individu es dilueix per passar a formar part d’un paisatge inclassificable que ens porta més enllà del cos, un viatge cap a la matèria. “El cos individual es perd amb una proposta més de col·lectiva” ha dit la directora del Graner, Elena Carmona.EspaisLa vuitena edició segueix apostant per la mediació i la co-participació de diferents espais que acullen habitualment les arts contemporànies en les seves programacions.El festival tindrà lloc a diferents espais de Barcelona com el Graner, el Mercat de les Flors, Fabra i Coats, Antic Teatre, La Caldera, La Poderosa, Teatre LLiure, Macba, Caixaforum, Sala Hiroshima, Zumzeig, Fundació Joan Miró, Piscines Picornell, La capella, La infinita.Programa d’autorEnguany han encarregat a l’artista Laia Estruch la imatge del Festival en diàleg amb l’exposició ‘Crol’. La imatge vol transmetre la idea que el Salmôn és un festival que busca connexions com ho fa la imatge que han escollit, plena de baules per potenciar les relacions, la descoberta i les multiplicitats de l’escena contemporània.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió