Divendres, 18 de juny de 2021 - Edició 1058
La República

El festival In-Edit 2020 presentarà una cinquantena de documentals musicals en una edició exclusivament virtual

ACN Barcelona.-El festival In-Edit 2020 se celebrarà sense públic. El certamen de documental musical es viurà només en línia, del 29 d’octubre al 8 de novembre, a través d’una plataforma […]

Avatar
Agències 29/09/2020

ACN Barcelona.-El festival In-Edit 2020 se celebrarà sense públic. El certamen de documental musical es viurà només en línia, del 29 d’octubre al 8 de novembre, a través d’una plataforma on es podran adquirir ‘entrades’ per a títols individuals o en abonaments diversos. En total, presentarà 50 documentals, amb molts films internacionals i una secció dedicada a la producció estatal. ‘White Riot’, sobre el moviment Rock Against Racism a l’Anglaterra de finals dels 70 inaugurarà la cita, i ‘Sisters With Transistors’, de Lisa Rovner, sobre les pioneres de l’electrònica, la clausurarà. El festival estrenarà també ‘Nou set dos’, d’Albert Domenech i Oscar Sanchez, sobre l’escena electrònica de Girona entre els anys 80 i 90.

D’altra banda, aquesta singular edició retrà homenatge a la cineasta experimental francesa Marie Losier, amb la projecció d’algunes de les seves obres més celebrades: ‘The Ballad Of Genesis and Lady Jaye’, ‘Felix in Wonder¬land’ i dues seleccions de curtmetratges. Les entrades, ja a la venda, donaran accés als films a través d’In-Edit TV, la plataforma de vídeo sota demanda del festival que ja existia però que enguany serà l’única finestra d’exhibició. Allà, amb un sistema de crèdits, es podran adquirir films a títol individual o agrupats en abonaments temàtics o per nombre de films. El nou director del festival, Uri Altell, explicava aquest matí en roda de premsa que enguany han posat el focus en els documentals amb “accent reivindicatiu”. Quant al funcionament de la plataforma de visionat, la direcció del festival ha remarcat que alguns dels documentals adquirits tindran un límit màxim de visionats, mentre que en altres la limitació serà temporal. Com és habitual la programació es distribueix en les seccions Oficial Internacional, Panorama Nacional (estatal), els Excedlents (dedicat a clàssics de la música) i finalment una selecció de curtmetratges musicals. A banda, per tercer any es repetirà el taller de creació documental musical en format curt, adaptada a la situació i ara en aliança amb el Cruïlla XXS. Enguany el taller va consistir en la creació d’un curt sobre un artista participant del cicle musical organitzat al juliol, passant per totes les fases de creació. En la secció internacional brillen ‘White Riot’, de Rubika Shah i ‘Sisters With Transistors’, que inauguren i clausuren el festival respectivament. També competiran ‘Elder’s Corner’ (una celebració de la música nigeriana explicada pels seus artistes) o ‘Dark city beneath de beat’, una carta d’amor del músic TT The Artist a la seva ciutat de Baltimore, la música club, l’escena de la dansa i els joves que s’expressen al carrer. I entre els documentals de l’Estat que s’hi presenten hi haurà el film d’Albert Domenech i Oscar Sanchez ‘Nou set dos’, sobre l’escena electrònica de les comarques gironines entre els anys 80 i 90, amb sales emblemàtiques com Le Rachdingue o La Sala del Cel. El mallorquí Simó Mateu estrenarà ‘Revelando a Mario. El hombre detrás de la revolución musical’, dedicat al fundador del segell Nuevos Medios Mario Pa¬checo. I el també mallorquí Joan Porcel presentarà ‘Sempre dijous’, un retrat de la cantant Júlia Colom, una jove de tan sols vint anys que busca obrir-se camí en el món de la música.